کد خبر: 61198
A
محمد جواد لاریجانی:

عدم کارآمدی در نظام حکومتی با بگیر و ببند حل نمی‌شود

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی نسبت به افت شدید کارآمدی هشدار داد و گفت: با فتنه باید مقابله امنیتی و قضایی کرد، لذا می‌بینید که بگیر و ببندها از افرادی که به نحوی وضعیت اقتصادی کشور را نشانه رفتند یا اختلاس‌گر هستند، صورت می‌گیرد تا این فتنه معالجه شود.

عدم کارآمدی در نظام حکومتی با بگیر و ببند حل نمی‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد جواد لاریجانی (مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی)  با اشاره به عملکرد دولت در مواجهه با مسائل اقتصادی به ویژه گرانی‌های اخیر گفت: شرایط اقتصادی ما از دو پدیده ناشی می‌شود؛ در پدیده اول با یک مساله بزرگ اقتصادی رو به رو هستیم و به عبارتی فتنه‌ای که آن طرف مرزها فرماندهی می‌شود. در واقع دشمنان برای پیشبرد هدف خود میلیون‌ها دلار خرج می‌کنند تا زیرآب آرامش اقتصادی ما را بزنند.

لاریجانی با اشاره به نقش آمریکا در این پدیده گفت: پرچم این اقدام دست آمریکا است و کشورهای دیگر هم کمکش می‌کنند و این همان فتنه است.

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی تصریح کرد: با فتنه باید مقابله امنیتی و قضایی کرد، لذا می‌بینید که بگیر و ببندها از افرادی که به نحوی وضعیت اقتصادی کشور را نشانه رفتند یا اختلاس‌گر هستند، صورت می‌گیرد تا این فتنه معالجه شود.

وی با اشاره به افت شدید کارآمدی گفت: پدیده دوم اما افت شدید کارآمدی است. عدم کارآمدی در نظام حکومتی ما کرونیک است این افت شدید کارآمدی سبب شده فتنه میدان پیدا کند و این مساله با بگیر و ببند حل نمی‌شود.

لاریجانی به ضرورت ایجاد نگرش جدید در مدیریت کشور اشاره کرد و گفت: افت کارآمدی باید با نگرش جدید مدیریت شود. این کار در واقع مدیریت جهادی می‎خواهد تا با آن پا به میدان گذاشت و برای حل آن باید دیدِ اقتصاد خُرد داشت نه کلان. تصمیم‌گیری‌ها در این زمینه یک کار وسیع اجرایی لازم دارد.

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در پایان اظهار داشت: من معتقدم دولت دکتر روحانی باید این تغییر بزرگ را در نگاه مدیریت خود هرچه زودتر شکل دهد تا موفق شود، اما در هر صورت همه ما باید به ملت کمک کنیم تا  از این شرایط بگذریم./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر