کد خبر: 61207
A

صرفا سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور 98 اعمال می شود

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به نگرانی دانش آموزان و خانواده ها نسبت به اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سال 98 گفت: سابقه تحصیلی پایه دوازدهم است و در پایه‌ های یازدهم و دهم سابقه تحصیلی به سازمان سنجش آموزش کشور ارائه نخواهد شد.

صرفا سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور 98 اعمال می شود

به گزارش دیده بان ایران،  «عبدالرسول عمادی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اردوگاه شهید باهنر تهران اظهار داشت: در نظام قبلی، عمده سابقه تحصیلی متمرکز در پایه سوم متوسطه بود و چهار درس دوره پیش‌ دانشگاهی تاثیر پنج درصدی در کنکور داشت به عبارت دیگر 25 درصد سوابق تحصیلی در پایه سوم متوسطه و پنج درصد در پیش دانشگاهی بود.
وی اضافه کرد: در نظام قبلی فرصت یک ساله‌ ای داشتیم تا سابقه تحصیلی تولید کنیم به این معنا که یک سال قبل از شرکت داوطلبان در کنکور سابقه تحصیلی پایه سوم متوسطه آماده و به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال می‌شد اما در نظام جدید این فرصت از ما گرفته شده است.
سرپرست آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امتحانات نهایی دانش‌ آموزان پایه دوازدهم از اول تا آخر خرداد ماه سال آینده برگزار شده و بلافاصله سابقه تحصیلی آنها به سازمان سنجش ارسال می شود، گفت: فرصت محدودی برای ارسال سوابق تحصیلی به سازمان سنجش آموزش کشور داریم. 
عمادی یادآور شد: مساله دیگر این است که فاصله میان آزمون سراسری و روز پایانی امتحان نهایی کوتاه است و این باعث می‌شود استرس زیادی به دانش ‌آموزان وارد شود.

* تغییر زمان امتحانات نهایی به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش نیاز دارد 
سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که زمان امتحان نهایی را قدری عقب‌ تر بیاوریم یعنی به جای اینکه امتحانات از اول خرداد ماه شروع شود به میانه اردیبهشت‌ ماه منتقل شود که این تغییر نیاز به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش دارد. 
عمادی اضافه کرد: این پیشنهاد به وزیر آموزش و پرورش ارائه شده و به طور طبیعی این درخواست توسط وزیر در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار می‌ گیرد.
به گفته وی برای امسال اتفاق خاصی در خصوص برنامه امتحان نهایی نخواهد افتاد و برنامه امتحان نهایی نیز مانند سال‌های گذشته تهیه و ارسال شده و امتحان نهایی امسال از 31 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و البته سعی شده است برنامه منسجمی در نظر گرفته شود.
عمادی در خصوص گلایه دانش‌آموزان در باره درس‌ های پایه دوازدهم و سنگینی آن نیز توضیح داد: امسال زمان آموزشی مصوب برای پایه دوازدهم 35 ساعت در نظر گرفته شده است و شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه جدیدی ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر