کد خبر: 61217
A

نماینده رشت: رقم ناچیزی از پول‌های حسین هدایتی وارد فوتبال شده است/ هدایتی از سرمایه کشور بذل و بخشش کرده است

رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان معتقد است در جریان رسیدگی‌های این کمیته مشخص شد رقم ناچیزی از پول‌های دریافتی حسین هدایتی در فوتبال وارد شده است.

نماینده رشت: رقم ناچیزی از پول‌های حسین هدایتی وارد فوتبال شده است/ هدایتی از سرمایه کشور بذل و بخشش کرده است

به گزارش دیده بان ایران، جبار کوچکی‌نژاد  با اشاره به برگزاری جلسات رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور گفت: در جریان تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به اسنادی دال بر پولشویی هدایتی و چگونگی هزینه‌کرد پول‌های دریافتی رسیدیم و مشخص شد بخشی از آن در حوزه فوتبال هزینه شده و قسمتی در بخش‌های دیگر.

بخشش پول به باشگاه‌های فوتبال ؛پولشویی به روش هدایتی

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: هدایتی پول‌ها را به باشگاه می‌داد نه به افراد؛ بخشی را به هیئات فوتبال داده بود یا به سرپرست تیم‌ها ولی کمیته تحقیق و تفحص وقت نداشت ریز و جزء این موضوع را بررسی کند اما مسلما نحوه خرج منابع و پول‌هایی که هدایتی از بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان گرفته، نشانه عینی پولشویی است.

وی با بیان اینکه طیق قانون قوه قضاییه باید به اجزاء این موضوع رسیدگی کند، ادامه داد: هدایتی شرکت‌های کاغذی شکل داده بود که وجود خارجی نداشتند بلکه پول را می‌گرفتند و او مدیریت می‌کرد که آن را از بانکی به بانک دیگر گردش دهند.

رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد: رقم جزئی از این پول وارد فوتبال شده است.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اظهارات نماینده دادستان مبنی بر اینکه هر که از هدایتی پول گرفته باید پس بدهد، تصریح کرد: در رسیدگی‌های کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مشخص شد هدایتی رقم‌های بسیار بزرگی از بانک سرمایه دریافت کرده؛ حال اینکه بگوییم کسانی که هدایتی به آنها به خصوص در فوتبال کمک کرده بیایند پس بدهند، روشی متناسب با اصول قضایی و حقوقی نیست.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: هدایتی این پول‌ها را از سرمایه کشور و بیت‌المال برداشته و بذل و بخشش کرده است؛ پس باید اموال و دارایی‌های کنونی او ضبط شده و نیز کسانی که دریافتی ناحقی از او داشتند، احضار شوند./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر