کد خبر: 61240
A

واکنش نماینده مجلس به حواشی ماجرای بین رسانه ملی و شرکت توسکا/ صداوسیما نباید فقط با شرکت های خاص قرارداد ببندد!

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه ملی رسانه‌ای است که باید همه از آن استفاده کنند و برای همه مردم و شرکت‌ها باشد.

واکنش نماینده مجلس به حواشی ماجرای بین رسانه ملی و شرکت توسکا/ صداوسیما نباید فقط با شرکت های خاص قرارداد ببندد!

به گزارش دیده بان ایران؛ سیده فاطمه ذوالقدر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به انحصار طلبی در سازمان صداوسیما گفت: انحصار طلبی در صداوسیما باعث می‌شود که یک سلیقه‌ای خاص اعمال شود و این می‌تواند روی محتوای برنامه و خیلی از موارد دیگر تاثیر بگذارد و به برنامه‌ها جهت گیری بدهد.
وی ادامه داد: قطعا هستند شرکت هایی که بخواهند قرارداد‌هایی برای برنامه‌های مختلف با صداوسیما ببندند و رسانه ملی باید شرایطی فراهم کند که این قرار داد‌ها به صورت مساوی و منحصر به یک شرکت خاص نباشد.

سیده فاطمه ذوالقدر افزود: این امر باعث می‌شود که مردم هم به صداوسیما خوش بین تر باشند و رسانه ملی بیشتر اهداف همه طیف‌ها و جناح‌ها را از این طریق تامین کند.
وی گفت: یکی از دلایلی که ما می‌بینیم صداوسیما روز به روز مخاطبین خود را از دست می‌دهد می‌تواند همین انحصار طلبی‌ها باشد و قطعا اگر این انحصار طلبی‌ها بشکند و سلایق بیشتری حضور داشته باشند با افکار متعدد و متنوع این ریزش مخاطبین هم کمتر می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: شکایت‌های زیادی هم شده وما هم شنیدیم که برخی برنامه سازان عنوان می کنند که صداوسیما با ما قرار داد نمی‌بندد و صدا وسیما ترجیح می‌دهد با شرکت‌های خاص قرار داد ببندد.

گفتنی است سال ۹۶، صداوسیما از طریق یک مناقصه -که به گفته برخی از فعالان حوزه تبلیغات، درباره آن هیچ اطلاع‌رسانی اتفاق نیفتاده بود- تمامی تبلیغات سرویس‌های ارزش افزوده (VAS) و شرکت‌های حوزه صنعت پرداخت خود را با رقمی چند صد میلیاردی به شرکتی به نام توسکا واگذار کرده که این موضوع طی چند روز گذشته بازتاب بسیاری در فضای مجازی به دنبال داشته است./سایت خبری مدآرا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر