کد خبر: 61694
A

بارش ها ادامه دارد؛ هشدار هواشناسی/ 20 استان کشور همچنان درگیر باران شدید و سیل

سازمان هواشناسی ضمن اعلام ادامه بارش ها هشدار داد: دست کم 20 استان کشور همچنان درگیر باران شدید هستند و احتمال طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل وجود دارد. بنابر اعلام سازمان هواشناسی، امروز در خراسان شمالی، غرب هرمزگان و خلیج فارس احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها وجود دارد. همچنین از اواخر امروز سامانه بارشی دیگری از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود. به مسافران توصیه شده از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها خودداری کنند.

بارش ها ادامه دارد؛ هشدار هواشناسی/ 20 استان کشور همچنان درگیر باران شدید و سیل

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  بارش‌ها در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌های جنوب، مرکز و شمال شرق و شرق البرز مرکزی شدت بیشتری دارد.

 
بنابر اعلام سازمان هواشناسی، امروز در خراسان شمالی، غرب هرمزگان و خلیج فارس احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها وجود دارد.
 
همچنین از اواخر امروز سامانه بارشی دیگری از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود. به مسافران توصیه شده از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها خودداری کنند.
 
مدیریت بحران کرمانشاه درباره طغیان رودخانه الوند هشدار داد؛ همه روستاهای مسیر سیلاب در حال تخلیه شدن هستند.
 
میزان  بارش‌های یاسوج در 24 ساعت گذشته به بیش از 173 میلیمتر رسید. میزان بارندگی در شهرستان کوهرنگ، مهمترین کانون بارشی کشور به بیش از 254 میلیمتر رسیده است.

 

نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در اهواز برگزار شد.

 
در این نشست مسئولان و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گزارش های خود را در خصوص سیل و امداد رسانی به مردم بیان کردند.
 
شمخانی گفت: دولت خسارت های سیل زدگان را جبران می کند. معاون آب وآبفای وزارت نیرو گفت: سیلاب اخیر 85 درصد از ظرفیت سدهای خوزستان و بیش از 80 درصد تالاب هورالعظیم را پرآب کرده است.
 
در پی واژگونی یک فروند قایق موتوری حامل 17 سرنشین اعم از امدادگران و سیل زدگان شهرستان گمیشان در استان گلستان 2 نفر مفقود شدند.
 
در استان سمنان هم سرنشینان یک خودروی سواری در جنوب این استان گرفتار سیل شدند. هنوز از تعداد سرنشینان خودرو اطلاعی در دست نیست و تلاش نیروهای امدادی برای جستجوی مفقودان ادامه دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر