کد خبر: 61797
A

رانش زمین در یک پارک جنگلی مازندران / ورود گردشگران به پارک جنگلی جوارم مازندران ممنوع شد

رئیس اداره جنگل‌کاری، پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری گفت: سیلاب اخیر سبب رانش زمین در پارک جنگلی جوارم سوادکوه شد و برای ایمنی مسافران این پارک اکنون بسته است.

رانش زمین در یک پارک جنگلی مازندران / ورود گردشگران به پارک جنگلی جوارم مازندران ممنوع شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ رئیس اداره جنگل‌کاری، پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری گفت: سیلاب اخیر سبب رانش زمین در پارک جنگلی جوارم سوادکوه شد و برای ایمنی مسافران این پارک اکنون بسته است.

پارک جنگلی ۳۶۵ هکتاری جوارم که در مسیر جاده تهران به مازندران قرار دارد یکی از پارک‌های جنگلی پرتردد مسافران در طول ایام سال است. این پارک جنگلی که همواره در تعطیلات به ویژه نوروز میزبان مسافران زیادی بود در نوروز امسال امکان حضور گردشگر ندارد.

یدالله داودی، رئیس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری در این زمینه، گفت: به دلیل رانش زمین در چند نقطه، جاده آسفالته درون این پارک جنگلی بسته شد و امکان تردد خودروها در آن وجود نداشت و برای پاک‌سازی مسیر و همچنین احتمال رانش زمین در مابقی مسیرها، تا اطلاع ثانوی برای ایمنی گردشگران تعطیل است.

وی با اشاره به این‌که مازندران ۲۶ پارک جنگلی به وسعت حدود هفت هزار هکتار دارد، افزود: علاوه بر سیما جنگلی قرار داشتن امکانات و زیرساخت‌های رفاهی در این نوع پارک‌ها سبب شده تا حجم زیادی از مسافران به این مناطق بیایند.

 

پارک جنگلی جوارم با مساحتی بالغ بر ۳۶۵ هکتار یکی از مناطق نمونه گردشگری است که در مسیر جاده تهران ـ فیروزکوه، جایی میان شهر زیرآب و شهر شیرگاه قرار دارد.

پارک‌ جنگلی جوارم که به خاطر پوشش زیبا گیاهی دارای استعدادهای گردشگری است دارای سفره خانه سنتی، سرویس بهداشتی،‌ آلاچیق و سکوهای اسکان و محوطه بازی کودکان، ساختمان نگهبانی، جاده آسفالت و شن ریزی مناسب و سه محوطه پیک نیک، نمازخانه و فروشگاه است که این امکانات این پارک جنگلی را آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر