کد خبر: 61830
A

از امروز؛ بارش باران و وزش باد در گیلان/ مناطق کوهستانی سپیدپوش شد

سرپرست پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به سپیدپوش شدن مناطق کوهستانی، گفت: با تقویت سامانه بارشی برای امروز و فردا بارش باران و وزش باد مهم ترین پدیده های جوی در گیلان هستند.

از امروز؛ بارش باران و وزش باد در گیلان/ مناطق کوهستانی سپیدپوش شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ مازیار غلامی در گفتگویی با اشاره به تقویت سامانه بارشی، گفت: بر اساس الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی با تقویت این سامانه شاهد بارش باران و وزش باد در مناطق جلگه‌ای استان گیلان برای امروز و فردا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در این مدت دمای هوای استان ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد، افزود: در حال حاضر آسمان گیلان ابری و مه آلود و در بعضی ساعات با بارش باران و وزش باد همراه است.

غلامی با اشاره به اینکه در مناطق کوهستانی بارش‌ها به صورت برف است، گفت: از اواخر وقت شامگاه گذشته در مناطق کوهستانی بالای ۱۰۰۰ متر همانند کهنه ماسوله، للندیز، خلیل دشت و شاه معلم ماسوله بین ۵ تا ۱۰ سانتیمتر، زندانه، صالح و جاده پونل - خلخال رضوانشهر ۵ سانتیمتر برف باریده است و بارش برف ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی تا فردا در استان فعالیت می‌کند، بیان کرد: از صبح سه شنبه این سامانه به تدریج از استان خارج خواهد شد.

سرپرست پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان یاد آورشد: در این مدت بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست و مسافران از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

غلامی در ادامه تصریح کرد: ارتفاع موج دریای خزر برای امروز و فردا ۲۰ سانتی متر تا ۱.۵ سانتی متر بوده که برای فعالیت‌های دریانوردی به ویژه صید نامناسب است.

وی افزود: دمای هوای رشت، مرکز گیلان ۷ درجه سانتی گراد و رطوبت هوای این شهر ۹۸ درصد است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر