کد خبر: 61857
A

هشدار هواشناسی: طغیان رودها و رانش زمین در مازندران

در این اخطاریه تاکید شده است که از امشب با شمالی شدن جریانات سطح زمین ، بارش های پراکنده باران و برف در مازندران بویژه ارتفاعات نیمه غربی استان رخ می دهد .

هشدار هواشناسی: طغیان رودها و رانش زمین در مازندران

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ اداره کل هواشناسی مازندران روز یکشنبه با انتشار اخطاریه ای نسبت به احتمال بالا آمدن دوباره آب رودخانه ها ، سیلابی شدن مسیل ها ، رانش زمین و ریزش سنگ در جاده ها از امشب همزمان با آغاز موج جدید بارندگی هشدار داد.

به گزارش ایرنا، در این اخطاریه تاکید شده است که از امشب با شمالی شدن جریانات سطح زمین ، بارش های پراکنده باران و برف در مازندران بویژه ارتفاعات نیمه غربی استان رخ می دهد .

بر اساس اخطاریه ای هواشناسی مازندران با ورود این سامانه علاوه بر کاهش دما ، وزش باد نسبتا شدید در ارتفاعات و محورهای کوهستانی استان رخ می دهد که این وضعیت باعث بروز پیامدهایی نظیر کاهش دید ، اختلال تردد در محورهای کوهستانی ، رانش زمین ، ریزش سنگ ، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها می شود .

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : از امشب با ورود این جریان شمالی ، شرایط جوی خاص این سامانه در مازندران مستقر می شود که بیشترین شدت آن مناطق نیمه غربی بویژه ارتفاعات این مناطق است .

سعید غلامپور افزود : این سامانه شمالی باعث بارش باران پراکنده و در ارتفاعات بارش برف به همراه مه گرفتگی می شود .

وی ادامه داد : علاوه بر این وزش باد نسبتا شدید در ارتفاعات و کاهش دما هم همراه با این سامانه مازندران را فرا می گیرد.

این کارشناس هواشناسی با اعلام این که سامانه بارشی و سرد جدید تا روز دوشنبه در مازندران ماندگار است ، میزان کاهش دما در این مدت را پنج تا 10 درجه سانتی گراد اعلام کرد و افزود : بیشترین کاهش دما در همان ارتفاعات نیمه غربی استان خواهد بود .

غلامپور پیش بینی کرد که هوای مازندران در روز سه شنبه همزمان با سیزده به در نیمه ابری و در ارتفاعات با بارش پراکنده همراه خواهد بود.

هم اکنون هوای ساری ، مرکز مازندران ابری گاهی با بارش باران همراه است و کمینه و بیشینه دمای امروز این شهر 9 و 14 درجه سانتی گراد پیش بینی شد .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر