کد خبر: 61917
A

سیلاب اصلی هنوز به خوزستان نرسیده است/ تعطیلی مدارس استان تا ۱۹ فروردین

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با بیان اینکه هنوز سیلاب اصلی به خوزستان نرسیده است، گفت: لازم است مردم همچنان در آمادگی کامل قرار داشته باشند و هشدارها را جدی بگیرند.

سیلاب اصلی هنوز به خوزستان نرسیده است/ تعطیلی مدارس استان تا ۱۹ فروردین

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ کیامرث حاجی‌زاده با بیان اینکه در جریان سیل استان خوزستان هیچ گونه تلفات جانی گزارش نشده است، گفت: ۹۶ روستا به شکل جزئی و کلی تخلیه شده و در ۳۵ ایستگاه اسکان اضطراری جا داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه در بخش‌هایی که امداد رسانی با مشکل رو به رو بود، نیروهای مسلح پای کار آمدند، افزود: در اردوگاه‌های مذکور نیازهای اولیه به افراد سیل زده تحویل داده شده و بیش از نیم میلیون بطری آب معدنی طی ۲۴ ساعت گذشته بین این افراد توزیع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان از توزیع ۵۰۰ تخته چادر بین سیل زدگان استان خوزستان به جز چادرهای توزیع شده از سوی هلال احمر خبر داد و گفت: بخشی از این چادرها از طریق اداره کل امور عشایر بین عشایر در اختیار عشایر این استان قرار گرفته است. همچنین برای کاهش میزان آب عبوری از رودخانه کرخه در محدوده سوسنگرد و شهر بستان با کمک معتمدین محلی و عشایر لایروبی انجام شده است.

حاجی‌زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه هنوز سیلاب اصلی به خوزستان نرسیده است، لازم است مردم همچنان در آمادگی کامل قرار داشته باشند و هشدارها را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه از طریق ستاد مدیریت بحران ۱۵ بالگرد و ۵ هزار چشمه سرویس بهداشتی در اختیار استان قرار گرفته است، اظهار کرد: شرکت‌های غذایی منطقه نیز برای تهیه غذای گرم در منطقه با تمام ظرفیت خود مشغول فعالیت هستند. همچنین مدارس بسیاری از شهرهای استان خوزستان از جمله اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه، شعیبیه و برخی از روستاهای دزفول و خرمشهرتا ۱۹ فروردین تعطیل هستند و شروع فعالیت دانشگاه‌های استان نیز با یک هفته تأخیر همراه است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر