کد خبر: 62100
A

6 اردوگاه برای اسکان اتباع بیگانه سیل زده خوزستان دایر شد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: با هماهنگی ستاد بحران، 6اردوگاه برای اسکان اتباع خارجی سیل زده استان در شهرستان های دزفول، اندیمشک، ملاثانی و گتوند برپا شد.

6 اردوگاه برای اسکان اتباع بیگانه سیل زده خوزستان دایر شد

به گزارش دیده بان ایران؛ حمید سیلاوی روز بیان کرد: با هماهنگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران و وزارت کشور کمیته ای برای برآورد خسارت سیلاب به شهرک های اتباع خارجی و مهاجران به استان اعزام می شود. 
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان ادامه داد: بازسازی 250 خانه متعلق به اتباع خارجی استان که در اثر سیلاب دچار خسارت شدند در دستور کار قرار دارد. 
وی همچنین گفت: نخستین محموله اقلام مورد نیاز و امدادی اتباع خارجی سیل زده از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی کشور امروز به خوزستان ارسال شد، این محموله شامل چادر، پتو، آب آشامیدنی و وسایل آشپزخانه و مواد خوراکی است. 
وی گفت: در پی جاری شدن سیلاب در چندین شهرستان خوزستان اتباع خارجی استان به ویژه در شهرک ها و مهمان شهرهای محل اسکان اتباع در گتوند و شوش نیز دچار خسارت هایی شدند که برای کمک رسانی به آن ها اقدام های لازم انجام شده است. 
وی افزود: اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان یک سیل بند را در مسیر شوش به منظور جلوگیری از جاری شدن سیلاب در مهمانشهر نبی اکرم (ص) این شهر تقویت کرده است. 
14 هزار تبعه بیگانه در استان خوزستان زندگی می کنند. 
از فروردین امسال به دلیل بارش باران و رهاسازی آب از سدهای کرخه و دز و طغیان رودخانه دز، کرخه و کارون بسیاری از مناطق استان دچار سیلاب شده اند. 
به گفته مدیر کل مدیریت بحران استان، از زمان وقوع سیل در استان تا کنون 182 روستا به صورت کلی و جزیی تخلیه و 43 کمپ برپا شده که 30 هزار نفر در آنها اسکان داده شده اند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر