کد خبر: 62265
A

مرز چذابه تا اطلاع ثانوی تعطیل است/ موج دوم بارندگی جمعه وارد خوزستان می شود

با تصمیم مدیریت بحران دشت آزادگان به علت سیلاب و مسدود شدن راه ارتباطی مرز چذابه تا اطلاع ثانوی تعطیل است

مرز چذابه تا اطلاع ثانوی تعطیل است/ موج دوم بارندگی جمعه وارد خوزستان می شود

 

به گزارش دیده بان ایران، غلامرضا بلوطی میرزا در همین رابطه اظهار کرد: راه‌های ارتباطی مسیر مرز چذابه دچار آبگرفتگی شده‌اند و شرایط تردد در این مسیر به شکلی است که تصمیم گرفتیم پایانه مرزی چذابه را تعطیل اعلام کنیم.

وی افزود: با تصمیم مدیریت بحران دشت آزادگان به علت سیلاب و مسدود شدن راه ارتباطی مرز چذابه تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

ناظر گمرکات خوزستان خاطرنشان کرد: از صادرکنندگان تقاضا می‌شود از مرزهای دیگری برای صادرات کالای خود اقدام کنند زیرا این پایانه مرزی تعطیل است و امکان صادرات از آن وجود ندارد.

بلوطی میرزا گفت: با بهبود شرایط منطقه و فروکش کردن آب در مسیرهای مواصلاتی به پایانه در خصوص بازگشایی مرز و از سرگیری روند صادرات تصمیم گیری خواهیم کرد.

همچنین مدیر کل هواشناسی خوزستان عصر امروز گفت: سامانه بارش زا که در حال حاضر بر استان تاثیرگذار است تا فردا فعالیت دارد و موج دوم بارندگی جمعه وارد استان می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری اظهار داشت: از اواخر وقت روز دوشنبه سامانه بارش زا بر استان تاثیرگذار بود و سبب بارش هایی در اغلب نقاط استان شد.

وی افزود: این سامانه تا اواسط وقت فردا سبب رگبار باران و رعد و برق و تند باد لحظه ای و تگرگ خواهد شد.

سبزه زاری ادامه داد: بیشترین حجم بارش ها در مناطق مرکزی، شمال شرق و شرق خواهد بود ولی با توجه به بارش های رگباری در فصل بهار به صورت نقطه ای در دیگر مناطق استان بارش های با شدت بیشتر دور از انتظار نیست و موج بعدی بارش ها از اوایل روز جمعه پیش بینی می شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان بیان کرد: در 24 ساعت گذشته میزان بارندگی در دزفول 1.7، لالی و گتوند یک، حسینیه اندیمشک 0.7، شوش 0.6، شوشتر 0.5، مسجدسلیمان 0.4، بستان 0.2، کشاورزی اهواز و شادگان 0.2 و ماهشهر 0.1 میلیمتر ثبت شده است.

وی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته آبادان با 34 و دهدز با 11 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز 32 و حداقل 20 درجه سانتیگراد گزارش شد.

بارشهای باران اخیر در خوزستان و استانهای بالا دست در فروردین ماه سال جاری مشکلاتی برای مردم این استانها به خصوص مردم حاشیه رودخانه های دز، کرخه و کارون در استان خوزستان ایجاد کرده است.

در جریان سیل اخیر در خوزستان، دستور تخلیه 210 روستا و 6 شهر صادر شد./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر