کد خبر: 62276
A

جزییات اخاذی از زنان جوان به بهانه نصب و راه اندازی مودم در منزل

:چندی قبل زن جوانی به‌نام مریم با مراجعه به پلیس فتا شکایت کرد که مردی شیاد با تهدید در فضای مجازی قصد اخاذی و ایجاد رابطه شوم با وی دارد. با شکایت زن جوان بلافاصله مأموران پلیس فتای پایتخت وارد عمل شدند. در تحقیقات اولیه مشخص شد که چندی قبل مرد جوانی از یک شرکت اینترنتی برای نصب «مودم» به خانه مریم مراجعه کرده است اما پس از حضور در خانه زن جوان به بهانه اینکه سیستم گوشی موبایل و نرم افزارهای اجتماعی تلفن همراه مریم اشکال دارد گوشی تلفن او را گرفته و دقایقی مورد بررسی قرار داده است. همین سرنخ کافی بود تا مأموران به وی ظنین شوند و تیم کارشناسی پلیس فتا با اقدامات فنی و بررسی گوشی زن جوان خیلی زود موفق به شناسایی مرد جوان شدند.

جزییات اخاذی از زنان جوان به بهانه نصب و راه اندازی  مودم در منزل

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ چندی قبل زن جوانی به‌نام مریم با مراجعه به پلیس شکایت کرد که مردی شیاد با تهدید در فضای مجازی قصد اخاذی و ایجاد رابطه شوم با وی دارد.

با شکایت زن جوان بلافاصله مأموران پلیس فتای پایتخت وارد عمل شدند. در تحقیقات اولیه مشخص شد که چندی قبل مرد جوانی از یک شرکت اینترنتی برای نصب «مودم» به خانه مریم مراجعه کرده است اما پس از حضور در خانه زن جوان به بهانه اینکه سیستم گوشی موبایل و نرم افزارهای اجتماعی تلفن همراه مریم اشکال دارد گوشی تلفن او را گرفته و دقایقی مورد بررسی قرار داده است. همین سرنخ کافی بود تا مأموران به وی ظنین شوند و تیم کارشناسی پلیس فتا با اقدامات فنی و بررسی گوشی زن جوان خیلی زود موفق به شناسایی مرد جوان شدند.

شناسایی متهم

 مریم در این مرحله با شناسایی تصویر مرد جوان که به‌عنوان نماینده یک شرکت اینترنتی پا در خانه‌اش گذاشته بود گفت: او پس از دسترسی به گوشی موبایلم و با توجه به اینکه به مخاطبینم در فضای مجازی دسترسی پیدا کرده بود از همه گفت‌وگوهای من اطلاع داشت و سپس با نام یکی از بستگانم شروع به گفت‌وگو در فضای مجازی با من کرد. از آنجایی که مرد جوان از من اطلاعات زیادی داشت تصور کردم که او یکی از بستگانم است و به همین دلیل به او اعتماد کردم. بعد از آن نیز تعدادی از تصاویر شخصی‌ام را برای او ارسال کردم اما پس از آن تهدیدها و اخاذی‌هایش شروع شد.

 وقتی فهمیدم که وی با مشخصات جعلی و فریبکاری توانسته اعتماد مرا جلب کند و با در اختیار داشتن تصاویر شخصی‌ام قصد اخاذی و ایجاد رابطه شوم دارد دیگر پاسخ پیام‌های او را ندادم و برای کمک به پلیس مراجعه کردم.

در ادامه تحقیقات متهم 37 ساله به‌نام خسرو دستگیر شد. وی در تحقیقات گفت: وقتی برای نصب «مودم» به خانه زن جوان رفتم در یک لحظه وسوسه شدم و به بهانه رفع ایراد گوشی تلفن همراهش توانستم به تلگرام وی دسترسی پیدا کنم و سپس تصاویر و فیلم‌های خانوادگی اش را کپی کردم.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران با اعلام این خبر گفت: بهتر است درکنار استفاده مطلوب از فضای مجازی با رعایت برخی آداب از سوء‌تفاهم و آسیب‌های تعامل در این فضا بکاهیم همان‌طور که برای حضور در جامعه و تعامل با دیگران رعایت احترام به حریم خصوصی افراد ضروری است فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز از این امر مستثنی نیستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر