کد خبر: 62303
A

آخرین وضعیت شهرستان سیل‌زده پلدختر/ به روستاها بیشتر توجه شود!!/ حدود ۱۰ روستا به طور کامل از میان رفته است

نماینده مردم پلدختر در مجلس با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی در داخل شهر پلدختر و معمولان فعال هستند و روند امدادرسانی به مردم در حال انجام است، گفت: تقریباً امکانات اولیه نظیر چادر و پتو به دست اکثر سیل‌زدگان رسیده است و بخشی هنوز باقی مانده‌اند که با هلال احمر هماهنگی‌های لازم انجام شده تا آنها نیز ساماندهی شوند.

آخرین وضعیت شهرستان سیل‌زده پلدختر/  به روستاها بیشتر توجه شود!!/ حدود ۱۰ روستا به طور کامل از میان رفته است

به گزارش دیده بان ایران، سید حمیدرضا کاظمی درباره آخرین وضعیت شهرستان سیل زده پلدختر و معمولان بیان کرد: راه‌های اصلی در حال بازگشایی است و شهرستان پلدختر به معمولان وصل شده است. متأسفانه هنوز ارتباط روستاهایی که در غرب رودخانه کشکان هستند برقرار نشده است. ما از ارتش درخواست کردیم با استفاده از پل‌های شناور و قایق ارتباط به آنجا را نیز برقرار کند چراکه کمک‌های امدادی با بالگرد امکان پذیر نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: گروه‌های جهادی در داخل شهر پلدختر و معمولان فعال هستند و در حال خارج کردن گل و لای از منازل مردم و کوچه‌ها هستند و به طور جد در حال کار کردن هستند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس تصریح کرد: اما هنوز امکانات کافی به روستاها برای کمک رسانی و سر و سامان دادن زندگی مردم نرفته است و نیازمند حضور و تلاش بیشتر برای کمک به مردم هستیم. تقریباً امکانات اولیه نظیر چادر و پتو به دست اکثر سیل‌زدگان رسیده است و بخشی هنوز باقی مانده اند که با هلال احمر هماهنگی‌های لازم انجام شده تا آنها نیز ساماندهی شوند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه گفت: بنده شب گذشته با وزیر کشور صحبت کردم و گفتم که در روستاها نمی‌شود مردم در چادر بمانند چراکه حدود ۱۰ روستا به طور کامل از میان رفته و آثاری از آن باقی نمانده است. لذا حتماً باید با کانکس مشکل مردم را حل کرد. قرار شد معاون وزیر برای بررسی‌های لازم به شهرستان بیایند و برای اسکان موقت مردم اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: اکنون بخش عمده‌ای از شرایط تحت کنترل است ولی هنوز در بخشی از روستاها امکانات نرفته است. بنده شخصاً دیروز از ۱۰ روستا بازدید کردم و به سه روستا تازه امکانات وارد شده بود. البته باتوجه به گستردگی امداد رسانی و فضای حاکم بر منطقه این امر طبیعی است.

کاظمی در پایان گفت: انتظار است مقداری سرعت امداد رسانی بیشتر شود تا مردم در روستاها نیز احساس تنهایی نکنند. اکنون شرایط در شهرها خوب است اما مقداری باید به مناطق روستایی بیشتر توجه شود. امروز وزیر جهاد کشاورزی برای بازدید از باغات و مزارع به منطقه آمده اند تا میزان خسارت وارده به کشاورزان و دامداران برآورد شده و کمک لازم به مردم انجام شود./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر