کد خبر: 62397
A

بهزیستی: سیلزدگان به البسه و شیرخشک نیاز دارند

در لرستان که سیل در خانه ها رسوب کرده و سیل زدگان به البسه مانند لباس های زیر و لباس زنانه نیاز دارند؛ در محموله های رسیده البسه به این مناطق، مانتو و روسری نبوده است.

بهزیستی: سیلزدگان به البسه و شیرخشک نیاز دارند

به گزارش دیده بان ایران، مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: مددجویان بهزیستی در مناطق سیل زده به اجناسی مانند البسه به ویژه مانتو، شال، روسری و کفش و همچنین شیرخشک، شیشه شیر و پستانک نیاز دارند.

فرهاد اقطار در همین رابطه افزود: سیل زدگان به دو دسته تقسیم می شوند؛ اول در لرستان که سیل در خانه ها رسوب کرده و سیل زدگان به البسه مانند لباس های زیر و لباس زنانه نیاز دارند؛ در محموله های رسیده البسه به این مناطق، مانتو و روسری نبوده است.

وی اضافه کرد: مردم در این مناطق همچنین به حوله و وسایل بهداشتی نیاز دارند؛ پنکه و وسایل خنک کننده دستی و سبک از دیگر نیازهای مردم این منطقه است. آب معدنی نیز در این مناطق تمام شده و نیاز به آب معدنی به شدت احساس می شود.

مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: سیل زدگان دسته دوم در خوزستان هستند که به مواد اولیه غذایی نیاز دارند؛ در این مناطق به دلیل اینکه سیل همراه با فاضلاب بوده، به مواد بهداشتی مانند شامپو و صابون نیاز بیشتری دارند.

اقطار افزود: مردم می توانند در تهران کمک های خود را به سازمان بهزیستی کشور واقع در خیابان فیاض بخش و همچنین شیرخوارگاه آمنه تحویل دهند؛ ادارات بهزیستی استان های سراسر کشور نیز آمادگی دریافت کمک های مردمی را دارند.

وی تصریح کرد: خیرین می توانند با شماره حساب 90190 بانک ملت و با شماره گیری کد *741*5*5# (ستاره 741 ستاره پنج ستاره پنج ستاره مربع) بخش نیکوکاری نرم افزار سکه کمک های خود را به حساب سازمان بهزیستی کشور برای کمک به مددجویان سیل زده واریز کنند.

اقطار از مردم خواست در این موقعیت از ارسال البسه دست دوم خودداری کنند مگر اینکه اجناسی مانند اجاق گاز باشد؛ انبارهای بهزیستی از البسه دست دوم پُر است اما شرایط بهداشتی کردن و واکیوم کردن آنها را در این موقعیت نداریم.

روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور نیز لوازم توانبخشی به ویژه ویلچر، لوازم بهداشتی مانند شامپو و صابون، کانکس، لوازم خنک کننده مانند پنکه، کولر و یخدان، لباس نو، پوشینه، شیرخشک، مواد شوینده و موکت را از اقلام مورد نیاز معلولان و مددجویان بهزیستی در مناطق سیل زده عنوان کرده است.

به گزارش ایرنا، تاکنون 30 هزار خانواده، خسارات خود ناشی از سیل را در سامانه ثبت‌ خسارات بهزیستی، ثبت کرده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر