کد خبر: 62620
A

وزیر علوم‌: برخی واحدهای علمی کاربردی که به کارمندان دولت مدرک می‌دادند بسته شد

منصور غلامی وزیر علوم گفت که توقف مراکز دانشگاه علمی – کاربردی عموماً در مورد واحدهای وابسته به دستگاه‌های دولتی بوده که نوعاً به کارمندان و مستخدمین دستگاه‌ها مدرک می‌دادند که خیلی وقت‌ها هم مرتبط نبوده است اما مراکز خصوصی مورد حمایت قرار گرفته و اساسنامه جامع برای آنها تدوین شده و تلاشمان این است که دانشجویان در محیط کار واقعی آموزش ببینند.

وزیر علوم‌: برخی واحدهای علمی کاربردی که به کارمندان دولت مدرک می‌دادند بسته شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ منصور غلامی در جلسه علنی نوبت بعد از ظهر امروز سه‌شنبه مجلس و در پاسخ به سوال محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز در خصوص علت عدم توجه به توسعه و تصویب رشته‌ها و حمایت از آموزش‌های کاربردی و مهارتی گفت: در حوزه دانشگاه جامع علمی کاربردی با تلاش صورت گرفته تغییرات مثبت و حمایت‌های خوبی را در توسعه این دانشگاه داشتیم.

وی با اشاره به حمایت وزارت علوم از ایجاد رشته‌های کاردانی و کارشناسی مهارتی یادآور شد: همچنین طرح‌های مهارت‌افزایی از مباحث مورد توجه ما بوده ما همچنین ایجاد رشته‌های جدید، تجدیدنظر در رشته‌های قبلی و حمایت از تشکیل و تکمیل آزمایشگاه‌های فنی را داشته‌ایم و در رابطه با حمایت از این دوره‌ها برنامه داریم. البته لازم است مشوق‌هایی برای استقبال از داوطلبان ورود به دانشگاه و دوره‌های مهارتی داشته باشیم تا رغبت آنها افزایش پیدا کند.

وزیر علوم در ادامه یادآور شد: با انتقال دانشگاه فنی و حرفه‌ای از آموزش و پرورش به آموزش عالی عدم تطابق‌هایی را داشتیم البته ما تلاش خود را برای تقویت این دانشگاه به کار بردیم که از جمله آن افزایش واحدهای مربوطه در شهرستان‌ها و همچنین ایجاد شورای برنامه‌ریزی آموزش‌های عالی فنی در دانشگاه‌ها بود. ما تعداد کل رشته‌ها را افزایش دادیم. در سال ۱۳۹۵، ۳۳۴ رشته کارشناسی ناپیوسته مهارتی داشتیم که تعداد آنها در سال ۱۳۹۷ به ۶۶۲ رشته کارشناسی ناپیوسته رسید. بنابراین در جهت تقویت این دانشگاه و ارتقای مهارت‌های کاری تلاش کردیم و ۱۰ رشته کارشناسی جدید را به این دانشگاه دادیم که کار نسبتاً خوبی بود.

غلامی با اشاره به موافقت وزارت علوم با ایجاد واحدهای جدید در شهرستان‌های مختلف اظهار کرد: همچنین آموزش‌های کوتاه‌مدت و دوره‌های مجازی برای این دانشگاه‌ها ترتیب داده شد و ارتباط با دستگاه‌های اجرایی و تقویت از طریق تفاهم‌نامه و قرارداد نیز انجام می‌شود. ما همچنین دبیرخانه نظام مهارتی را در این دانشگاه ایجاد می‌کنیم و آن را به دانشگاهی مورد توجه و استقبال داوطلبان تحصیل در دوره‌های مهارتی تبدیل می‌کنیم.

وی ادامه داد: توقف مراکز دانشگاه علمی – کاربردی عموماً در مورد واحدهای وابسته به دستگاه‌های دولتی بوده که نوعاً به کارمندان و مستخدمین دستگاه‌ها مدرک می‌دادند که خیلی وقت‌ها هم مرتبط نبوده است اما مراکز خصوصی مورد حمایت قرار گرفته و اساسنامه جامع برای آنها تدوین شده و تلاشمان این است که دانشجویان در محیط کار واقعی آموزش ببینند.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر