کد خبر: 62785
A

حق شناس: یکی از خیابان های تهران به نام اقتداری تغییر کند

عضو شورای شهر تهران از پیشنهاد نامگذاری یکی از خیابان تهران به نام زنده یاد اقتداری خبر داد و گفت : در کمیسیون فرهنگی شورای شهر برای ادای گوشه ای از دین خود به این استاد پیگیر انجام این امر مهم هستم.

حق شناس: یکی از خیابان های تهران به نام اقتداری تغییر کند

به گزارش دیده بان ایران، محمد جواد حق شناس امروز دوشنبه در مراسم تشییع پیکر احمد اقتداری در مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی اظهار کرد: مطالعات و آثار اقتداری نشان دهنده این است که وی بیش از هر فرد دیگری دل در گرو وطن و آرمان های کشور بویژه در جنوب ایران و سواحل دریای خزر داشته است. 
وی افزود: در اهمیت جایگاه اقتداری همین بس که خدمات و آثار برجای مانده در باب خلیج فارس و سواحل جنوب کشور دستگیر و چراغ راه سایر پژوهشگران است. 
عضو شورای شهر تهران ، مطالعات خلیج فارس بدون رجوع به آثار اقتداری را غیر ممکن دانست و یادآورشد: آثار سواحل خلیج فارس و دریای عمان و خلیج فارس از دیرباز تاکنون بخشی از این آثار برای محل رجوع و رفع اشکال هر خلیج فارس شناسی است. 
به گفته حق شناس، از دست دادن نویسنده ، مورخ ، پژوهشگر و جغرافی دان برای اقلیم ایران به خصوص جنوب کشور جبران ناپذیر است. 
وی خاطرنشان کرد: موافقت خانواده اقتداری با انتقال پیکر این استاد به زادگاهش گراش اتفاق بزرگی است، درست است که قطعات مشاهیر حوزه فرهنگ و هنر در بهشت زهرا اهمیت بسیاری دارد اما قرارگرفتن مزار این مشاهیر در نقاط مختلف ایران اتفاق قابل توجهی است. 
زنده یاد احمد اقتداری مشهور به «پدر مطالعات خلیج فارس» و مدیر دفتر مطالعات خلیج فارس مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، صبح سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه در سن 94 سالگی در بیمارستان آسیا در تهران درگذشت. وی متولد سال 1304 در استان فارس، استاد دانشگاه، نویسنده، وکیل دادگستری، مورخ و جغرافیدان بود. 
عضو شورای شهر تهران با اشاره لزوم زنده نگه داشتن نام این استاد ارزشمند، گفت: امید است همان گونه که استاد اقتداری وقت خود را در خدمت سرزمین خود گذاشته ، مردم نیز نام این استاد را از یاد نبرند. 
وی افزود: درگذشت این استاد گرانقدر را به خانواده، همکاران و شاگردان وی تسلیت می گویم، درگذشت استاد اقتداری برای کشور ایران جبران ناپذیر است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر