کد خبر: 63030
A

راننده پرشیایی که 200 کیلو هروئین حمل می کرد: صندوق عقب را طوری طراحی می شود که بار زیاد هم چرخها را نمی خواباند

سه مرد که از سرکرده‌های باند ساخت و توزیع هروئین در پایتخت بودند در حالی از سوی کارآگاهان پلیس مبارزه با مواد مخدر دستگیر شدندکه یک خودروی پرشیا با 200 کیلو هروئین از آنها کشف شد.

راننده پرشیایی که 200 کیلو هروئین حمل می کرد: صندوق عقب را طوری طراحی می شود که بار زیاد هم چرخها را نمی خواباند

به گزارش دیده بان ایران، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به کشف 2 هزار و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال 98 در شهر تهران و محورهای منتهی به آن از انهدام 6 باند مسلح مواد مخدر در سال‌جاری خبر داد.

سرهنگ محمد بخشنده با اشاره به شناسایی یک باند که در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می‌کردند، خاطرنشان کرد: 3 نفر در این رابطه بازداشت شدند.
گفت و گو با راننده پرشیا حامل هروئین
متهم که مدعی است فقط راننده خودرو حامل هروئین بوده  از دستگیری‌اش و باند توزیع مواد مخدر گفت.
مواد را چطور جاسازی کردی؟ جاسازی نکردم. اصلاً نمی‌دانستم که داخل ماشینم مواد جاسازی کرده‌اند.
پس چطوری 200 کیلو هروئین داخل خودروات بود؟ من با خودرو نیسانم بار می‌برم. شب‌ها بعد از کار با دوستانم در قهوه خانه‌ای در جنوب تهران جمع می‌شویم. یکی از شب‌ها که از مشکلات مالی‌ام می‌گفتم، دوستم به من پیشنهاد کار داد. قرار بود بار از قم به تهران بیاورم.
بعدش چه اتفاقی افتاد؟ چهارشنبه راهی قم شدم و در محلی که با دوستم قرار گذاشته بودم خودرو پرشیایم را به دوستم به نام ایمان تحویل دادم. بعد از ساعاتی ایمان ماشین را برگرداند و از من خواست راهی تهران شوم. از عوارضی تهران – قم رد شدم و نزدیک تهران بودم که چند ماشین مرا احاطه کردند و بعد هم بازداشت شدم.
تا آن زمان نمی‌دانستی که داخل ماشین‌ات مواد مخدر است؟ اصلاً. بعد از دستگیری‌ام متوجه شدم که داخل ماشین 200 کیلو مواد است.
مواد را از کجا می‌آوردی؟من که مواد نمی‌آوردم. اما بعد از دستگیری متوجه شدم ایمان، سردسته باند بزرگ توزیع مواد مخدر است. او و همدستانش مورفین را از افغانستان و پاکستان به اطراف تهران می‌آوردند. بعد از آن به آزمایشگاه‌هایشان می‌بردند و مرفین‌ها را تبدیل به هروئین می‌کردند. هر سه کیلو مرفین یک کیلو هروئین می‌دهد. بعد از تهیه هروئین، آنها را داخل خودروهایی که از قبل برای این کار درست کرده‌اند می‌گذاشتند و در تهران توزیع می‌کردند. البته ایمان و همدست دیگرش هم بازداشت شدند.
خودروها را چطوری آماده حمل مواد می‌کنند؟ اغلب تعمیرگاه‌های خودرو این کار را انجام می‌دهند. صندوق عقب خودرو را طوری درست می‌کنند که وقتی بار زیادی داخل آن باشد صندوق عقب نخوابد و پلیس متوجه بار موادش نشود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر