کد خبر: 63260
A
در هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده موسسه البرز ایرانیان مطرح شد:

قاضی صلواتی: طلب 40 هزار سپرده گذار تعاونی ولی عصر از بیت المال پرداخت شد

رئیس شعبه چهارم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی خطاب به سرپرست تعاون روستایی شهریار و رباط کریم به عنوان متهم ردیف سوم پرونده موسسه البرز ایرانیان گفت: طلب 40 هزار و 439 سپرده گذار به دستور بانک مرکزی توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.

قاضی صلواتی: طلب 40 هزار سپرده گذار تعاونی ولی عصر از بیت المال پرداخت شد

به گزارش دیده بان ایران، امروز چهارشنبه در هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده موسسه البرز ایرانیان، مهدی بهرامی حسن آبادی به عنوان متهم ردیف سوم این پرونده در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.
بهرامی حسن آبادی گفت: بر اساس کیفرخواست در پرونده هیچ گونه اتهامی متوجه بنده در شرکت های فردوسی و البرز ایرانیان نیست و تنها مربوط به موضوع تعاونی روستایی حضرت ولی عصر است.
این متهم افزود: من تخلفی مرتکب نشدم و تنها به دستورات عمل کردم که بر اساس قوانین و مکاتبات مدیران بالادستی بوده است. در سال 91 که به عنوان سرپرست دفتر شهریار انتخاب شدم، درخواست حسابرسی کردم تیمی از حسابرسان تهران تمام فعالیت های مربوطه را مورد حسابرسی قرار دادند.
وی ادامه داد: بر اساس مکاتباتی که مدیران بالادستی با مقام های قضایی و امنیتی داشته اند، فعالیت های تعاونی روستای ولیعصر قانونی بود.

* نماینده دادستان خطاب به متهم: 11 شعبه غیرقانونی دایر کردید
در ادامه نماینده دادستان خطاب به متهم گفت: شما مجوز 11 شعبه را به صورت غیرقانونی و بدون اجازه مدیران بالادستی به آقای قریانی دادید تا به فعالیت های مجرمانه ادامه دهد.
وی افزود: این اقدام شما باعث شد تا 250 میلیارد تومان سپرده مردم توسط این 11 شعبه گرفته شود و امروز پرونده 40 هزار شاکی دارد.
نماینده دادستان همچنین از متهم خواست توضیح دهد به چه دلیلی از آقای قریانی مبلغ سه میلیارد تومان پول گرفته است. آیا این مبلغ به غیر از این بوده است که به خاطر مجوزهای غیرقانونی بوده که شما صادر کردید.
نماینده دادستان ادامه داد: شما بدون اجازه مدیران بالادستی اقدام به صدور مجوز کردید. 
حسن آبادی در دفاع از خود گفت: بنده در سال 92 از این مسئولیت کنار رفتم و پولی که از آقای قوریانی گرفتم، مربوط به سال 92 است؛ بنابراین با منطق جور درنمی آید که بنده کاری را در سال 92 انجام دهم و در سال 95 پول آن را دریافت کنم.
وی افزود: هفت مجوز قبل از دوره مسئولیت بنده صادر شده و مابقی آن نیز کاملا قانونی و بر اساس دستورات مدیران بوده است.
بهرامی حسن آبادی تصریح کرد: در خصوص صدور مجوز بیش از هشت مکاتبه من با مقام های قضایی و امنیتی وجود دارد که مستندات آن را تقدیم دادگاه می کنم.
در ادامه جلسه قاضی صلواتی از متهم پرسید شما به 40 هزارو 498 سپرده گذار چه پاسخی دادید و اگر بانک مرکزی طلب مردم را نمی داد، چه می کردید.
ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر