کد خبر: 63261
A
ابراهیم رئیسی:

تنها راه حل مشکلات کشور اتکا به توان داخل است

رئیس قوه قضاییه گفت: تجربه چندین ساله نشان داده که هرگز نمی توان به دشمنان اعتماد و به بیگانگان اتکا کرد و تنها راه موفقیت اتکا به توانمندی ها، ذخایر مادی و معنوی داخلی است.

تنها راه حل مشکلات کشور اتکا به توان داخل است

به گزارش دیده بان ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و سران طوایف و بزرگان سیستان و بلوچستان، ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان را از ویژگی های کریمان عنوان و اظهار کرد: دشمنان به دنبال تسلیم شدن ملت ایران مقابل خواسته های خود هستند که همگان با پیروی از رهبر معظم انقلاب و شهدا هرگز زیر بار این ذلت نخواهند رفت.
وی جوانان را مهمترین نیروهای پای کار برای توسعه کشور برشمرد و تاکید کرد: باید با برنامه ریزی و پیگیری زمینه مسوولیت پذیری و استفاده از توان نیروهای داخلی را فراهم کرد.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه جایگاه خانواده شهدا همیشه رفیع است، گفت: خانواده معظم شهدا پرچمدار ارزش های انقلاب اسلامی هستند.
وی بیان کرد: خانواده شهدا در هر جایگاهی که خدمت کنند به عنوان پرچمدار ارزش های انقلاب اسلامی جایگاه والایی دارند.
آیت الله رئیسی اظهار کرد: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان بیش از یک هزار سال در کنار یکدیگر زندگی سراسر وحدت، یکپارچگی و محبت داشته اند که این امر توسعه منطقه و زندگی سعادت بخش را برای آنان تضمین می کند.
وی با بیان اینکه مردم سیستان و بلوچستان مرزدار حوزه فرهنگی و مرزدار اقلیمی هستند گفت: مردم این دیار با برخورداری از صفات بارز و شایسته نظیر دلدادگی به خداوند و ارزش های الهی همواره به بهترین نحو کرامت انسانی را به نمایش گذاشتند.
رئیس قوه قضاییه بخشش مال، آبرو و جان را از جلوه های کرامت برشمرد و افزود: شهدا با بخشیدن جان خود زیباترین نوع کرامت را به نمایش گذاشته اند.
وی از مردم مرزدار و نیروهای نظامی سیستان و بلوچستان در دفاع از تمامیت ارضی کشور قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان مورد استقبال نماینده ولی فقیه، استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان نظامی و انتظامی، امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی و شماری از سران طوایف و قبایل شیعه و سنی سیستان و بلوچستان قرار گرفت.
شناسایی و بررسی مشکلات، کاستی ها و معضلات در حوزه های قضایی و دادگستری سیستان و بلوچستان از جمله مهمترین برنامه های آیت الله رئیسی و هیات همراه در این سفر است.
دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، نخبگان، اساتید و دانشجویان دانشگاه های سیستان و بلوچستان، روحانیون شیعه و سنی، قضات و کارکنان دادگستری، حضور در شورای اداری و بررسی مشکلات قضایی و تصویب مصوبات برای رفع مشکلات دستگاه قضایی از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان است.
آیت الله رئیسی همچنین بازدیدی از مناطق سیل زده منطقه سیستان خواهد داشت.
همزمان با سفر آیت الله رئیسی به سیستان و بلوچستان 6 هیات از مسئولان عالی رتبه قضایی به شهرستان های مختلف این استان اعزام و مسائل و مشکلات قضایی مردم در این شهرستان ها را بررسی می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر