کد خبر: 63337
A
معصومه ابتکار در نشست زنان ایثارگر

آرامش، آسایش و امنیت امروز را مدیون شهدا هستیم/ توجه ویژه دولت به خانواده شهدا و ایثارگران

معصومه ابتکار در نشست زنان ایثارگر با حضور مادران و همسران شهدا در باغ گیاه شناسی ملی ایران، گفت: شهدا ریشه های ما هستند و بخاطر همین ریشه هاست که برغم همه توطئه های دشمنان، ایران امروز مقاوم و پایدار ایستاده است. معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در حوزه ایثارگری با رویکرد توجه به آسیب ها و چگونگی مدیریت آنها، در معاونت امور زنان و خانواده پیگیر مطالبات زنان ایثارگر و مادران و همسران معظم شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز است. وی با بیان اینکه نشست ها و برنامه ها برای ایثارگران و خانواده معظم شهدا تداوم خواهد داشت، گفت: در این نشست ها به ویژه نسل دوم و سوم از خانواده های شهدا و ایثارگران مدنظر قرار دارند. ✅ بخشی از این نشست به پنلی تحقیقی درباره چالش ها و توانمندسازی بانوان ایثارگر و دختران آنها اختصاص داشت که توسط خودشان برگزار شد. همچنین ضمن تقدیر از تعدادی همسران شهدای مدافع حرم، مراسم کاشت نهال توسط شرکت کنندگان انجام شد.

 آرامش، آسایش و امنیت امروز را مدیون شهدا هستیم/ توجه ویژه دولت به خانواده شهدا و ایثارگران

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ دکتر معصومه ابتکار در نشست زنان ایثارگر که روز سه شنبه با حضور مادران و همسران شهدا در سالن اجتماعات باغ گیاه شناسی ملی ایران برگزار شد، خاطرنشان کرد: شهدا ریشه های ما هستند  و بخاطر وجود همین ریشه ها است که برغم همه توطئه های دشمنان، ایران امروز مقاوم و پایدار ایستاده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: ما نیز در مرکز امورزنان و خانواده پیگیر مطالبات برحق زنان ایثارگر و مادران و همسران معظم شهدا ، جانبازان و آزادگان عزیز هستیم.

دکتر ابتکار با اشاره به توجه ویژه به دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در پژوهش های انجام شده در معاونت امور زنان و خانواده، اظهار داشت:در حوزه ایثار گری با جهت گیری توجه به آسیب ها و اینکه چطور می توان این آسیب ها را مدیریت کرده و سیاست های اجرایی در این زمینه را استخراج نمود، اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه نشست ها و برنامه های تخصصی درمورد ایثارگران و خانواده معظم شهدا برگزار شده و در آینده نیز برگزار خواهد شد، گفت: در این نشست ها بویژه نسل دوم و سوم انقلاب که میراث دار شهدا و ایثارگران به عنوان گوهرهای معرفتی هستند، مد نظر قرار دارند.

دکتر ابتکار با اشاره به اینکه جوانان امروز انقلاب و دفاع مقدس را از نزدیک تجربه و درک نکرده اند، گفت: تلاش ما این است تا این میراث ارزشمند به درستی به جوانان منتقل شود .

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خون شهدا و فداکاری ایثارگران در کنار وحدت و همدلی مردم ایران الطاف بیکران الهی را نسبت به این سرزمین بدنبال داشته است، به حادثه سیل اخیر در برخی از استان های کشور و بازدید های خود طی روزهای گذشته از مناطق سیل زده اشاره کرد و افزود: همدلی و اتحاد مثال زدنی مردم در کمک و یاری رسانی به هموطنان سیل زده نمونه ای از فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی مردم ایران است.

دکتر ابتکار با بیان اینکه سیل های اخیر در کنار آسیب ها و مشکلاتش، برای طبیعت ایران بسیار سودمند بوده است، گفت: این لطف و عنایت الهی پاسخی به توطئه و بدخواهی دشمنان کشور بود که فکر می کردند ایران به خاطر بی آبی از بین خواهد رفت.

معاون رئیس جمهور قبل از سخنرانی در نشست زنان  ایثارگر، به همراه مادران و همسران شهدا در محوطه باغ گیاه شناسی چند اصله نهال به یادبود شهدا غرس کرد.

در این مراسم همچنین از تعدادی از همسران شهدای مدافع حرم تقدیر شد.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر