کد خبر: 63444
A

ماجرای پرحاشیه شورای شهر شیراز/ رییس شورا از مردم عذرخواهی کرد

هشتادودومین جلسه علنی شورای شهر شیراز یکی از پرحاشیه‌ترین جلسات در دوره پنجم شورا بود که واکنش فعالان فضای مجازی را به همراه داشت و در همین راستا رئیس شورای شهر از مردم شیراز عذرخواهی کرد.

ماجرای پرحاشیه شورای شهر شیراز/ رییس شورا از مردم عذرخواهی کرد

به گزارش دیده بان ایران، هشتادودومین جلسه علنی شورای شهر شیراز یکی از پرحاشیه‌ترین جلسات در دوره پنجم شوراها است. این ماجرا آن هم در هفته‌ای که به نام شیراز نامگذاری شده، نه تنها واکنش اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی را در پی داشت بلکه افکار عمومی را نیز جریحه‌دار کرد. 

واکنش‌هایی که سبب شد احمدرضا دستغیب، رئیس شورای اسلامی شیراز در نامه‌ای از مردم  شیراز عذرخواهی کند. وی در این نامه که امروز 14 اردیبهشت ماه منتشر شده، اعلام کرده است که « اینجانب در بیان خود به هیچ عنوان قصد توهین به قوم، طایفه و یا شخصی را نداشتم». 

در جلسه روز چهارشنبه شورای شهر شیراز به دلیل ترک مکرر جلسات از سوی رئیس شورا، مهدی حاجتی یکی از اعضای شورای شهر شیراز خواستار برکناری دستغیب می‌شود. حاجتی، رئیس شورا را شایسته این مسئولیت ندانسته و خواهان تعیین ریاست جدید با یک طرح دو فوریتی شده است. 

پس از این موضوع، رئیس شورای شهر شیراز در پاسخ به این اعتراض می‌گوید: « ما باید اصولی را با همدیگر به توافق برسیم و آن اصول شهرنشینی است، اینطور نیست که هرکسی به شیراز آمد خود را شهروند شیراز بداند؛ خدا پدر جهاد سازندگی را بیامرزد که 10 تا پل زد تا یک عده بیایند در شهر و ادعای شهرنشینی کنند!»

حاجتی این سخنان دستغیب را فاشیستی خواند. رئیس شورا نیز در پاسخ گفته است که «انسان‌های بی‌منطق دیگران را محکوم به فاشیست می‌کنند». پس از آن پایان صحن علنی شورا اعلام شد و دستغیب نیز جلسه را ترک می‌کند. 

انتشار فیلم‌های این جلسه شورای شهر سبب اعتراض افکار عمومی شد تا آنجا که یکی از خبرنگاران شیراز در صفحه مجازی خود با این عنوان «دهاتی‌های عزیز؛ بفرمایید یک عدد شهری هستن ایشون» خطاب به آقای دستغیب قسمتی از فیلم جلسه شورا را منتشر کرد. 

یکی دیگر از روزنامه‌نگاران شیرازی که در هنر کاریکاتور نیز صاحب نام است، این دوره شورا را شورای کاریکاتوری خوانده و تصویری از این کاریکاتوری‌گونه بودن شورا را منتشر کرده است. 

این اقدام از سوی اصلاح‌طلبان نیز واکنش‌هایی را به همراه داشت تا جایی که فرج‌اله رجبی، نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در نامه‌ای خطاب به دستغیب نوشته است « با عذرخواهی در اولین جلسه شورای شهر نسبت به رفع سوءتفاهم ایجاد شده و ایجاد همدلی و آرامش اهتمام نمایید».

احمدرضا دستغیب، رئیس شورای شیراز نیز امروز نامه عذرخواهی خود را منتشر کرده است. بخشی از متن نامه دستغیب « آنچه‌ در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد، یک گفت‌وگوی کاملا دو طرفه تخصصی در مورد نحوه اداره جلسه شورا، بین دو نفر از اعضا بوده و هرگز  عمومیت نداشته؛ اینجانب در بیان خود به هیچ عنوان قصد توهین به قوم، طایفه و یا شخصی را نداشتم. البته اختلاف سلیقه و رأی در هر جمعی حتی اگر از یک لیست و گروه باشند، طبیعی است.

همه‌ی انسان‌ها بندگان خدایند و هیچ امتیاز و برتری بین آنان وجود ندارد. اینجانب همواره بر وحدت همه اقشار، اقوام و طوایف ایرانی و حفظ حقوق شهروندی آنان تأکید داشته و دارم و همچنان بر عهدی که با موکلان خود برای حفظ حقوق شهروندان بسته‌ام، وفا دارم.

 بر خود فرض می‌دانم  ضمن عذرخواهی از همه شهروندان با فرهنگ شیراز که از اتفاق پیش آمده مکدر شده‌اند، تأکید کنم که شهر شیراز رنگین کمان زیبایی از اقوام مختلف و پایتخت فرهنگی ایران اسلامی است که همه اقوام ساکن در آن، قرن‌ها با صلح و صفا زندگی و  وصلت کرده‌اند. و من به وجود همه ی اقوام افتخار می‌کنم و احترام می‌گذارم.

در جایگاه رییس شورای اسلامی شهر شیراز امیدوارم همچنان مسیر توسعه بر مبنای اندیشه‌های انسان محور در این کلان‌شهر تاریخی و فرهنگی جاری و ساری باشد و از هر اقدامی برای توسعه پایتخت فرهنگی ایران اسلامی و سومین حرم اهلبیت و جلب رضایت شهروندان  فروگذار نخواهم کرد». /تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر