کد خبر: 63655
A
سخنگوی قوه قضائیه:

اکثر بازداشت شدگان مقابل مجلس آزاد شدند/ در مورد سایر افراد اقدامات قانونی در شرف انجام است/ حکم جلب برای مهناز افشار صادر نشده است

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه اکثر بازداشت شدگان مقابل مجلس آزاد شدند، گفت که در مورد سایر افراد اقدامات قانونی در شرف انجام است.

اکثر بازداشت شدگان مقابل مجلس آزاد شدند/ در مورد سایر افراد اقدامات قانونی در شرف انجام است/ حکم جلب برای مهناز افشار صادر نشده است

به گزارش دیده بان ایران، اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی نمایندگان مجلس خواستار «آزادی کارگران و معلمان بازداشت شده در مقابل مجلس»، شده‌اند، درباره پرونده افراد بازداشتی، علت بازداشت آنها و اینکه تا چه زمانی در بازداشت خواهند بود، گفت: برابر گزارش نیروی انتظامی، تجمع برگزار شده تحت این عنوان، فاقد مجوز قانونی بود و ما انتظارمان از مجلس این است که از قانون حمایت کنند و هیچ کس تجمع غیر مجوز را نمی‌پسندد و هر جا غیرقانونی باشد آن را تأیید نمی‌کنیم و نیروی انتظامی وظیفه پیشگیری دارد. در گزارش نیروی انتظامی غیرقانونی بودن تجمع عنوان شده که اخلال در نظم عمومی داشته‌اند که دارای وصف مجرمانه است.

وی افزود: نیروی انتظامی جمعی را به جرم مشهود بازداشت کرد و گزارشی را به مرجع قضائی منعکس کرد و از بازداشت شدگان اکثراً آزاد شدند و در مورد سایر افراد اقدامات قانونی در شرف انجام است و برای آنهایی که قرار تأمین صادر شده اگر آن را بسپارند آزاد می‌شوند.

وی افزود: این پرونده روال قانونی‌اش را طی می‌کند.

 سخنگوی قوه قضاییه همچنین در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دستگاه قضا درباره توئیت مهناز افشار و قتل طلبه همدانی گفت: قوه قضاییه هر کجا که اعمال مجرمانه ببیند ورود می‌کند. اعمال مجرمانه هم نیازمند شاکی خصوص است و در برخی اعمال مجرمانه دادستان به عنوان مدعی العموم وظیفه بررسی دارد.

وی افزود: در پرونده این سلبریتی احدی از شهروندان به عنوان شاکی خصوصی شکایت کرده‌اند و هم مدعی العموم به لحاظ محتوای غیرقانونی مطالب منتشر شده  ورود پیدا کرده اند و پرونده در دست رسیدگی است، اما فرد مورد نظر خارج از کشور است و وکیل‌شان اعلام کرده به زودی به کشور بازمی‌گردد.

اسماعیلی گفت: مطالبی که منتشر شد که حکم جلب و ممنوع الورودی و ممنوع الخروجی صادر شده، صحت ندارد آنچه منتشر شد احضار بود و نه جلب.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر