کد خبر: 63941
A

زندانی‌های زن در زندان شهرری چند نفرند؟

ندامتگاه شهرری معروف به زندان قرچک ورامین یکی از زندان‌هایی است که مخصوص نگهداری زندانیان زن با جرایم عمومی است. زندان قرچک محل نگهداری حدود هزار زندانی زن با اتهاماتی از قبیل قتل، جرایم خشن، دزدی مسلحانه و قاچاق مواد مخدر و... است. ندامتگاه شهرری معروف به زندان قرچک ورامین یکی از زندان‌هایی است که مخصوص نگهداری زندانیان زن با جرایم عمومی است. زندان قرچک محل نگهداری حدود هزار زندانی زن با اتهاماتی از قبیل قتل، جرایم خشن، دزدی مسلحانه و قاچاق مواد مخدر و... است. مهدی محمدی، رییس زندان زنان شهرری با اشاره به اینکه روزانه بین ۱۰ الی ۱۵ نفر به زندان زنان وارد می‌شوند و به همین میزان نیز روزانه از زندان آزاد می‌شوند، گفت: چند سالی است آمار زندانیان در حدود هزار نفر باقی مانده است.

زندانی‌های زن در زندان شهرری چند نفرند؟

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ ندامتگاه شهرری معروف به زندان قرچک ورامین یکی از زندان‌هایی است که مخصوص نگهداری زندانیان زن با جرایم عمومی است. زندان قرچک محل نگهداری حدود هزار زندانی زن با اتهاماتی از قبیل قتل، جرایم خشن، دزدی مسلحانه و قاچاق مواد مخدر و... است.

مهدی محمدی، رییس زندان زنان شهرری با اشاره به اینکه روزانه بین ۱۰ الی ۱۵ نفر به زندان زنان وارد می‌شوند و به همین میزان نیز روزانه از زندان آزاد می‌شوند، گفت: چند سالی است آمار زندانیان در حدود هزار نفر باقی مانده است.

در این زندان کودکان کمتر از دو سال نیز در کنار مادران‌شان حضور دارند که طی روز در مهدکودک زندان زیر نظر کارشناسان و مربیان بهزیستی نگهداری می‌شوند. مهدی محمدی (رییس زندان زنان شهرری) در خصوص وضعیت زنان، نحوه نگهداری کودکان در این زندان و زندانی‌های اتباع دیگر کشورها توضیحاتی ارایه داده است: به گزارش ایلنا، رییس زندان زنان شهرری در پاسخ به این پرسش که به‌طور متوسط روزانه چند نفر به زندان زنان وارد می‌شوند، توضیح داد: زندان شهرری از سال ۹۰ برای نگهداری از زنان زندانی در سطح شهر تهران راه‌اندازی شد. در حال حاضر نیز از تمام توابع و تهران با همه عناوین مجرمانه زندانی در این زندان داریم. تقریبا روزانه بین ۱۰ الی ۱۵ نفر به زندان زنان وارد می‌شوند، البته به همین میزان نیز روزانه از زندان آزاد می‌شوند، از همین‌رو چند سالی است که آمار در حدود هزار نفر باقی مانده است. در سال گذشته با توجه به عفوی که به مناسبت ۲۲ بهمن شد، حدود ۲۰۰ زن آزاد شده و همچنین تخفیف مجازات شامل حال حدود ۱۵۰ نفر شده است. طبیعتا با وجود عفوی که سال گذشته اعلام شد، آمار زندانیان کمتر شده، اما همیشه در زمستان آمار زندان‌ها افزایش پیدا می‌کند، چرا که وقوع بسیاری از جرایم در فصل زمستان باعث می‌شود که آمار زندان‌ها بیشتر شود.

محمدی همچنین درباره نحوه تفکیک زنان در زندان افزود: زندانی به مدت ۷ الی ۱۰ روز در قسمت قرنطینه یا تشخیص و پذیرش نگهداری می‌شود، چراکه برخی از این زنان طی این 10 روز با مداخلات مددکاری با قرار وثیقه یا قرار کفالت آزاد می‌شوند و به بندهای ثانویه وارد نمی‌شوند. زندانیان بر اساس سن و جرم‌شان در سالن‌ها تقسیم می‌شوند.در این سالن‌ها که شامل جرایم سرقت، مواد مخدر، خشن و سازمان یافته است، مجرمان و متهمان از هم تفکیک شده‌اند، البته با توجه به اینکه بیشترین جرم در زندان شهرری جرم مواد مخدر و سرقت است، طبیعتا سالن‌های بیشتری به این دو جرم اختصاص داده شده است و همچنین در دو سالن زندانیان جوان بین ۱۸تا ۲۵ سال بدون تفکیک جرم نگهداری می‌شوند. رییس زندان زنان شهرری همچنین درباره نگهداری افراد زیر 18 سال در این زندان نیز توضیح داد و گفت: یک سالن دیگر در این زندان وجود دارد که اصطلاحا به آن سالن مادران می‌گویند و زنانی که باردار هستند یا فرزند زیر دو سال دارند، نگهداری می‌شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر