کد خبر: 64162
A

آبگیری کامل سه تالاب در خوزستان

سرپرست معاونت محیط زیست دریایی، تالاب ها و سواحل سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بارش های اخیر باعث پرآب شدن تالاب‌های خوزستان شده است.

آبگیری کامل سه تالاب در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ سرپرست معاونت محیط زیست دریایی، تالاب ها و سواحل سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بارش های اخیر باعث پرآب شدن تالاب‌های خوزستان شده است.

احمدرضا لاهیجان‌زاده با بیان این مطلب که بارش‌های اخیر باعث شده تا تالاب‌های استان خوزستان پر آب شوند،گفت: خوشبختانه بارش باران در سال آبی ۹۷ و ۹۸ باعث شده که تالاب شادگان، بامدژ و میانگران ایذه به‌صورت کامل و صددرصد آبگیری شوند و تالاب هورالعظیم هم بیش از ۹۷ درصد آبگیری شود.

مدیرکل محیط زیست استان خوزستان ادامه داد: در مهرماه سال ۹۷ نزدیک به ۲۰ میلیارد مترمکعب فضای خالی پشت سدهای استان خوزستان وجود داشت که به لطف خداوند و بارش‌های اخیر این ۲۰ میلیارد جبران و اکنون بیش از ۲۲ میلیارد مترمکعب ذخایر آبی در پشت سدهای خوزستان ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست، وی تامین حق‌آبه و مدیریت صحیح منابع آبی را یکی از برنامه‌های مهم دانست و گفت: با این منابع آبی می‌توان در حفظ محیط زیست و احیای تالاب‌ها برنامه‌های خوبی اجرا کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر