کد خبر: 64370
A

شهرداری تهران: خبر آسیب پایه های برج آزادی صحت ندارد

شهردار منطقه 9 تهران با بیان اینکه خبر آسیب پایه های برج آزادی صحت ندارد گفت: در حال حاضر گذردهی آب در میدان آزادی وجود ندارد.

شهرداری تهران: خبر آسیب پایه های برج آزادی صحت ندارد

به گزارش دیده بان ایران، سیدعلی مفاخریان روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میدان آزادی شامل چند آبنمای مختلف در حاشیه و رینگ پیرامونی و خطی در خود میدان است اظهارداشت: رینگ بیرونی 4 آبنما دارد که بعد از 20 سال خاموشی 22 بهمن ماه سال گذشته با رفع مشکلات فعال شد.

به گفته وی آبنمای مرکزی میدان یک آبنمای خطی و یک آبنمای کروی دارد که بخش آبنمای مرکزی مشکلی برای گذر آب ندارد اما آبنمای خطی مشکلاتی دارد که باید برطرف شود.

شهردار منطقه 9 تهران با اشاره به اینکه گذردهی آب ربطی به وجود آب در میدان ندارد و مربوط به شبکه زه کش موجود در میدان آزادی است که در سال های گذشته به دلیل مرمت آسیب دیده خاطرنشان کرد: مرمت این شبکه را دچار اختلال کرده و معاونت فنی و عمرانی و سازمان زیباسازی شهر تهران در حال رسیدگی به مشکلات منافذ و گذردهی آب هستند.

وی یادآور شد: این مساله نیازمند مطالعات جامع تر است تا نقاط نفوذپذیر شناسایی و برطرف شود.

* 22 بهمن؛ افتتاح زیرگذر استاد معین
مفاخریان در ادامه با بیان اینکه پروژه زیرگذر استاد معین پس از 2.5 سال توقف مجددا در سال 96 فعال شد گفت: همزمان با طراحی این پروژه کار اجرای آن نیز دنبال می شود و براساس اعلام معاونت فنی و عمرانی شهرداری امیدواریم 22 بهمن ماه این پروژه به بهره برداری برسد.

با بیان اینکه حفاری تونل در بخش شمالی پروژه انجام شده افزود: بخش جنوبی که تا محدوده خیابان 30 جی ادامه پیدا می کند نیز آماده سازی شده است.

*افتتاح 14 پروژه شهری در منطقه 9
شهردار منطقه 9 تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 84 پروژه به ارزش 100 میلیارد تومان در طول دو سال گذشته در این منطقه اجرا شده است اظهارداشت: 14 مورد از این پروژه ها دوشنبه هفته جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: یک بوستان 4500 متری که پیشنهاد نامگذاری آن به نام سعیده قدس (بنیانگذار موسسه محک) داده شده، مرکز کسب و کارهای شهری با هدف استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه فناوری اطلاعات، مرکز فناوری های هوشمند شهری، اندیشه سرای عبدالکریم قریب و مقبره الشهدا از جمله پروژه هایی است که روز دوشنبه به بهره برداری خواهد رسید.

مفاخریان ارزش پروژه های یاد شده را 40 میلیارد تومان ذکر کرد.

*آزادسازی کارگاه میدان فتح
وی همچنین درخصوص پادگان جی نیز اظهارداشت: بخشی از پروژه استاد معین از این پادگان عبور می کند که کارهای عملیاتی آن به پایان رسیده است.

شهردار منطقه 9 با اشاره به اینکه شاخه دیگر مسیر عبوری از داخل پادگان جی، عبور بزرگراه یادگار امام (ره) و ادامه آن تا میدان فتح است یادآور شد: این پروژه به دلیل تأمین منابع مالی از اولویت اول خارج و در اولویت دوم قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پس از اتمام پروژه استاد معین بر شاخه غربی و جنوبی پروژه یادگار امام (ره) متمرکز خواهیم شد زیرا انجام همه پروژه ها با هم تأمین مالی آنها را با مشکل مواجه می کند.

به گفته مفاخریان به دستور شهردار تهران در میدان فتح 2 کارگاه بلااستفاده 7 هزار متری و 4500 متری که به تلی از نخاله تبدل شده بود جمع آوری و به فضای سبز تغییر پیدا کرد.

وی اضافه کرد: تا زمان اجرای شاخه غربی و جنوبی از ظرفیت فضای سبز این محدوده استفاده خواهد شد ضمن اینکه در تبدیل این منطقه به فضای سبز از گیاهان قابل جا به جایی استفاده شده است.

*تجمیع 350 پلاک ریزدانه در منطقه
شهردار منطقه 9 درخصوص بافت فرسوده منطقه با بیان اینکه 21 هزار پارسل در منطقه وجود دارد که 10 هزار پارسل آن در بافت فرسده قرار دارد اظهارداشت: این تعداد 146 هکتار از مساحت منطقه را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه مسکن امید که در دولت جدید دنبال شد به دلیل برخوردار نبودن منطقه 9 از اراضی دولتی در این منطقه اجرا نشد خاطرنشان کرد: به همین دلیل تجمیع قطعات ریزدانه به دلیل فشردگی ریزدانگی بافت دنبال شد که موفق به تجمیع 350 پلاک و آزادسازی بسیاری از گذرگاه ها شدیم.

مفاخریان با تأکید بر اینکه تلاش می شود از ظرفیت بخش خصوصی و مردم در این زمینه استفاده شود اضافه کرد: منطقه 9 سال گذشته در زمینه تجمیع قطعات ریزدانه رتبه اول و صدور پروانه رتبه دوم را کسب کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر