کد خبر: 64535
A

راه‌اندازی سامانه ثبت شکایات اولیاء از مدارس/پاسخ به شکایات ظرف۱۰روز

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امکان ثبت شکایات در سامانه سازمان مشارکت‌ها وجود دارد گفت: آن دسته از اولیاء که به هر دلیل از مدرسه فرزندشان شکایت دارند می‌توانند شکایت خود را در این سامانه به ثبت برسانند. این شکایات باید ظرف مدت ۱۰ روز پاسخ داده شود. سامانه تلفنی ۴۳۱۷ برای ثبت شکایات مردمی است.

راه‌اندازی سامانه ثبت شکایات اولیاء از مدارس/پاسخ به شکایات ظرف۱۰روز

به گزارش دیده بان ایران؛ سید محمد بطحایی در مراسم رونمایی از سامانه ثبت شکایات و تلفن گویای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به شرایط و مشکلات اقتصادی موجود از همراهی مدارس غیردولتی قدردانی کرد.

وی افزود: مدارس غیردولتی منشاء آثار مثبتی در نظام تعلیم و تربیت بوده‌اند. خوشبختانه امروز دو سامانه بسیار مهم که امکان پاسخگویی خوبی را برای مردم فراهم می‌کند افتتاح شده و اولیاء می‌توانند شکایات خود را به مسئولان منتقل کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امکان ثبت شکایات در سامانه سازمان مشارکت‌ها وجود دارد گفت: آن دسته از اولیاء که به هر دلیل از مدرسه فرزندشان شکایت دارند می‌توانند شکایت خود را در این سامانه به ثبت برسانند. این شکایات باید ظرف مدت ۱۰ روز پاسخ داده شود. سامانه تلفنی ۴۳۱۷ برای ثبت شکایات مردمی است و اولیای دیگر شهرستانها نیز باید برای استفاده از این سامانه کد ۰۲۱ را به ابتدای این شماره اضافه کنند.

بطحایی با تاکید بر اینکه شهریه تعیین شده برای مدارس غیردولتی حتما باید از طریق پورتال‌های مربوط به طور دقیق اطلاع رسانی شود گفت: باید اولیاء از میزان شهریه مصوب مطلع شوند. همچنین مدارس موظف اند پوستر شهریه را در معرض دید خانواده‌ها قرار دهند. ناظران حتما باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: امیدوارم موسسان مدارس غیردولتی با توجه به شرایط اقتصادی، همراهی کنند و از اخذ وجوه اضافی تحت هر عنوانی خودداری کنند. این امر به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که حتی با دلایل موجه از اولیاء هزینه اضافی دریافت شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تیم‌هایی که با اطلاع قبلی یا بدون اطلاع قبلی از مدارس غیردولتی بازدید می‌کنند حتما موارد مذکور را مورد توجه قرار دهند گفت: مردم نباید از مدارس ناراضی باشند و احساس کنند در حق آن‌ها اجحاف شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر