کد خبر: 64560
A

صدور مجوز نابودی یک باغ ۵هزار متری در منطقه۵ پایتخت/ معاون شهرسازی منطقه ناپدید شد!

مجوز ساخت در یک باغ 5هزار متری، واقع در منطقه 5 بلوار عدل، خیابان بهار، 21آبان ماه 1397 از سوی شهرداری منطقه 5صادر شده است. شهرداری منطقه هیچ گونه استعلام و اخذ مجوزی از کمیسیون ماده هفت بابت جابجایی و قطع درختان نکرده و استعلام فضای سبز به زمان قبل از پایان کار موکول شده است. در این باغ بیش از 100 اصله درخت با محیط بن بیشتر از 100 سانتی متر قطع و چند نهال جایگزین آن‌ها شده است. کارمندان شهرداری منطقه 5می‌گویند از معاون شهرسازی منطقه که این مجوز را صادر کرده، ماه‌ها است که خبری نیست.

صدور مجوز نابودی یک باغ ۵هزار متری در منطقه۵ پایتخت/ معاون شهرسازی منطقه ناپدید شد!

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ واقعیت این است که عمده کارهای یک سیستم به دست مدیران میانی و کارمندان انجام می‌شود و تغییر رویه و نگرش علاوه بر سطوح بالا، باید در سطوح پایین نیز اتفاق بیفتد تا در یک سیستم شاهد تحول بود. شهرداری تهران از آن سیستم‌هایی است که مدیران سطوح بالایش تغییر کرده‌اند، مدیرانی که بنا دارند تا حدودی رویه‌های گذشته را متوقف یا آن را تغییر بدهند اما در نهایت وقتی به مرحله اجرا می‌رسند، نیروهایی که نزدیک به 14سال با یک شیوه دیگر کار کرده‌اند و تغییر رویه برایشان سخت است تن به عملیاتی کردن آن‌ها نمی‌دهند.

نمونه این موضوع را می‌توان در روزهای بعد از لغو مصوبه موسوم به برج_باغ در شهرداری‌های مناطق دید که 30مجوز ساخت در این بازه زمانی صادر شد و تیغ نابودی را به تنه درختان شهر رساند. این درحالی است که مطابق با مصوبه شورای شهر تهران در 22اسفندماه 96 صدور هرگونه پروانه ساختمانی از این تاریخ به بعد ممنوع بوده است.

 مجوز ساخت در یک باغ 5هزار متری، واقع در منطقه 5 بلوار عدل، خیابان بهار، 21آبان ماه 1397 از سوی شهرداری منطقه 5صادر شده است.

شهرداری منطقه هیچ گونه استعلام و اخذ مجوزی از کمیسیون ماده هفت بابت جابجایی و قطع درختان نکرده و  استعلام فضای سبز به زمان قبل از پایان کار موکول شده است.  در این باغ بیش از 100 اصله درخت با محیط بن بیشتر از 100 سانتی متر قطع و چند نهال جایگزین آن‌ها شده است.

کارمندان شهرداری منطقه 5می‌گویند از معاون شهرسازی منطقه که این مجوز را صادر کرده، ماه‌ها است که خبری نیست.

گفتنی است؛ این ملک متعلق به اسرافیل روحی است که گفته می‌شود از نزدیکان یکی از اعضای سابق شورای شهر تهران است که ملک مجاور باغ مذکور را نیز چندسال پیش از دم تیغ گذرانده و در آن ساخت و ساز کرده است.

01

واقعیت این است که شهرداری تهران در سطوح میانی و کارمندان، نیاز به یک خانه تکانی جدی دارد تا نیروهای نالایق مدیران گذشته، سرمایه‌های این شهر را به نابودی نکشانند و البته شهردار منطقه 5نیز باید به افکار عمومی پاسخ دهد که چرا معاون شهرسازی‌اش در برهه‌ای که به طور کامل صدور هرگونه مجوز ساخت در باغات ممنوع بوده است، چنین مجوز مخربی صادر کرده و درعین حال چرا بعد از صدور مجوز به طور ناگهانی ناپدید شده و برسرکارش نمی‌آید؟!

 

صدور مجوز نابودی یک باغ 5هزار متری در منطقه5

حال و هوای این روزهای باغ 5000متری منطقه پنج تهران

 

صدور مجوز نابودی یک باغ 5هزار متری در منطقه5

تصویر قدیمی از دو باغ منطقه 5 تهران که هر دو مجوز ساخت گرفت 

 

صدور مجوز نابودی یک باغ 5هزار متری در منطقه5

تصویر جدید دو باغ منطقه5 که یکی از آن دو طی چندسال اخیر تخریب و ساختمان شد

و دیگری در حال آماده سازی برای ساخت‌وساز است

 

صدور مجوز نابودی یک باغ 5هزار متری در منطقه5

صدور مجوز نابودی یک باغ 5هزار متری در منطقه5

منبع: اقتصاد آنلاین 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر