کد خبر: 64721
A

وزیر ارشاد اعلام کرد: آغازِ کار مجتمع حل اختلاف هنر و رسانه در دو ماه آینده

امیدواریم حداکثر تا دو ماه آینده شاهد آغاز به کار مجتمع حل اختلاف هنر و رسانه باشیم.

وزیر ارشاد اعلام کرد: آغازِ کار مجتمع حل اختلاف هنر و رسانه در دو ماه آینده

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به آغاز به کار مجتمع حل اختلاف هنر و رسانه حداکثر تا دو ماه آینده اظهار امیدواری کرد.

به گزارش دیده بان ایران، سید عباس صالحی وزیر ارشاد در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره تشکیل شورای حل اختلاف فرهنگ و هنر گفت:

 اهالی فرهنگ و هنر و رسانه مشکلاتی داشتند و برخی دعاوی علیه آنها از سوی شخصیت های حقیقی و حقوقی مطرح می‌شد و در محاکم عادی که این موضوعات مطرح می شد رویه ها برای محاکم یا رسانه ها به شکل روشنی مشخص نبود.

وی افزود: با موافقت قوه قضائیه، شورای حل اختلاف فرهنگ، هنر و رسانه در حال شکل گیری است و مکان و قضات و مجموعه هایی که می‌خواهند حضور پیدا کنند و همچنین افرادی که به عنوان کارشناسان فرهنگ و رسانه باید در این مجتمع حضور پیدا کنند معرفی شدند. مراحل کار تقریباً رو به پایان است.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: این مسیر کمک می کند تا دعاوی حقیقی یا حقوقی که علیه اصحاب هنر و رسانه شکل می گیرد، در فضایی با تفاهم بهتر جریان پیدا کند وامیدواریم حداکثر تا دو ماه آینده شاهد آغاز به کار مجتمع حل اختلاف هنر و رسانه باشیم.

صالحی با اشاره به اقدامات دولت برای حل مشکل کمبود کاغذ گفت: خوشبختانه اصل این مسئله که کاغذ فرهنگی ما برای کتاب و نشریات حدود ۸۰هزار تن است و باید با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان در سال ۹۸ عرضه شود به تصویب نهایی رسیده است که ابلاغیه این موضوع، اول این هفته از طریق بانک مرکزی اعلام شده است.

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه گمرک ها موظف هستند که بعد از این ابلاغ، ترخیص را انجام دهند، اظهار کرد: البته بخشی از مسئله، هنوز در گمرکات اتقاق نیفتاده است، اما با آقای همتی هم صحبت کردم که این مهم هرچه سریع تر انجام شود. هرچند امیدوار بودیم تا این لحظه، موضوع در گمرک حل شده باشد.

صالحی یادآور شد: مسئله گرانی کاغد فقط به گمرک محدود نمی شود و تامین ارزی که مشخص نبود، ارز ۴هزار و دویست تومان باشد یا نیمایی، مزید بر علت شده است اما امیدوارم تا هفته آینده، ۶ یا ۷هزار تن کاغذی که در مسیر ترخیص گمرک است در بازار عرضه شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر