کد خبر: 64753
A

۳ مفقودی در سیل خراسان جنوبی‌+ جزییات

باران‌های سیل‌آسای امروز در استان خراسان جنوبی باعث آبگرفتگی ۳۸ منزل مسکونی شد و سسل در شهرستان‌ درمیان ۵ نفر گردشگر را گرفتار کرد و در شهرستان سربیشه نیز جان یک نفر را گرفت.

۳ مفقودی در سیل خراسان جنوبی‌+ جزییات

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ محمد بشیری‌زاده در گفت‌وگویی اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های امروز شهرستان درمیان خسارت جانی نداشتیم اما خارت مالی وجود داشته که بعد از ارزیابی اولیه کارشناسان میزان خسارت‌ها اعلام خواهد شد.

فرماندار شهرستان درمیان با بیان اینکه در چند روستا آبگرفتگی خانه‌ها را داشتیم گفت: در روستای سریجان قهستان چند خانه دچار آبگرفتگی شد که گروه‌های امدادرسانی در منطقه حاضر شدند و در حال کمک رسانی به مردم هستند.

سیل همچنان در جریان است

وی افزود: در حال حاضر سیل در جریان است و مزارع شهرستان دچار آبگرفتگی شده و در حال ارزیابی خسارت هستیم.

بشیری‌زاده یادآور شد: از چند روز گذشته به روستاهایی که در مسیر و حریم رودخانه قرار دارند هشدار برای تخلیه منازل روستایی داده شده بود.

امدادرسانی به روستای سیل زده شیرگ

محمدجواد فلاحی فرماندار سربیشه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: در حال ارزیابی خسارت‌ها و کمک رسانی به روستای سیل زده شیرگ هستیم، متاسفانه در این روستا یک نفر در اثر سیل جان خود را از دست داده و سه نفر گرفتار در سیلاب نجات یافتند.

سیلی که 5 شهرستان خراسان جنوبی را درگیر کرد و در سربیشه جان یک زن را گرفت‌ / بارندگی‌ها ادامه دارد

وی اظهار داشت: آبگرفتگی منازل و معابر را در شهرستان سربیشه داریم اما اینها تنها برآوردهای اولیه است و بعد از ارزیابی خسارت‌ها توسط کارشناسان میزان خسارت اعلام خواهد شد.

مفقود شدن 3 نفر در درمیان

مدیر عامل هلال احمر خراسان جنوبی نیز از امداد رسانی به روستاهای سیل زده خبر داد و گفت: منابع محلی از مفقود شدن 3 نفر در درمیان به ما گزارش دادند اما دیگر خبری از پیگیری‌ها نشد.

محمدرحیم شهریاری افزود: احتمال می‌دهیم این سه نفر چوپان باشند اما هیچ پیگیری مجدد برای پیدا شدن این افراد نشد البته نیروهای امدادی در تلاش و امدادرسانی به سیل زدگان هستند.

گرفتار شدن 5 نفر گردشگر در سیلاب

وی ادامه داد: در شهرستان درمیان 5 نفر گردشگر داخلی گرفتار سیلاب شدند و تیم‌های امدادی نیز در طرف دیگر گرفتار سیبلاب‌اند که تلاش می‌شود با فروکش کردن سیلاب این گردشگران را نجات دهیم.

مدیرعامل هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: در درمیان دو نفر دانش آموز نیز گرفتار سیلاب بودند که توسط نیروهای امدادی نجات یافتند.

آبگرفتگی 38 منزل مسکونی در استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: از روز گذشته 67 تیم در حال آماده‌باش هستند و امروز بارندگی‌ها را در تمامی شهرستان‌های استان داشتیم.

میرجلیلی افزود: بیشترین بارندگی‌های امروز در انارک فردوس با 30 میلیمتر بارندگی گزارش شده و در مجموع 38 مورد آبگرفتگی منازل در استان گزارش شده است.

منبع: تسنیم 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر