کد خبر: 64928
A

درچهارمین دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدهادی رضوی و 30 متهم پرونده بانک سرمایه چه گذشت؟

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدهادی رضوی و 30 متهم دیگر پرونده بانک سرمایه صبح امروز ( یکشنبه) - 5 خردادماه - در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد.

درچهارمین دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدهادی رضوی و 30 متهم پرونده بانک سرمایه چه گذشت؟

به گزارش دیده بان ایران، در ابتدای این جلسه قاضی مسعودی مقام گفت: در جلسه قبلی ادعاهایی مطرح شد در بحث کلان و عمده بودن و گزارش‌هایی داده شد؛ لذا ما از بانک مرکزی خواستیم نمایندگان آن در رابطه با موضوع توضیح دهند.

 

در ادامه جلسه دادگاه نماینده بانک مرکزی با حضور در جایگاه به ارایه توضیحات پرداختند.

 

امیر مظلوم‌شایان نماینده بانک مرکزی در ارایه توضیحاتش گفت: در خصوص مسایل مطرح شده درباره استعلامات اخذ شده از سوی بانک مفاد پاسخ خود را به محضر دادگاه می‌گویم، ضمن اینکه تعاریفی را از روی آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان قرائت می‌کنم.

 

مجموع تسهیلات و تعهدات کلان باید حداقل معادل 10 درصد سرمایه موسسه اعتباری باشد. با توجه به اینکه سرمایه این بانک 5 هزار و 946 میلیارد ریال بوده با احتساب 10 درصد تسهیلات کلان است.

 

وی ادامه داد: تسهیلات کلان است و اگر موضوع کیفرخواست کلان بودن تسهیلات باشد تسهیلات کلان احراز شده و آنکه سقف 20 درصد را رد نکرده در خصوص هیات مدیره وقت کاربرد دارد.

 

نماینده بانک مرکزی افزود: بیش از 59 میلیارد تومان تسهیلات به استناد این آیین نامه کلان محسوب می شود.

 

در این هنگام سیدهادی رضوی در پاسخ نامه‌ای را که از بانک مرکزی در دست داشت مبنی بر تسهیلات و مفاد آن قرائت کرد و خطاب به نماینده بانک مرکزی گفت: این نامه مورد تایید شما هست یا خیر؟

 

نماینده بانک مرکزی گفت: شما می گویید تسهیلات کلان است و من می گویم بله.

 

قاضی مسعودی مقام گفت: تسهیلات مربوط به مدیران 20 درصد و مربوط به تسهیلات گیرندگان 10 درصد است.

 

نماینده بانک‌ مرکزی مجددا با اشاره به تعریف تسهیلات و تعهدات کلان برای هر ذی نفع واحد که میزان آن حداقل 10 درصد سرمایه باشد، خطاب به متهم رضوی گفت: آیا شما طبق این تعریف 10 درصد هستید.

 

متهم پاسخ داد: بله.

 

نماینده بانک مرکزی گفت: از حیث پرداخت و اعطا، سقف 20 درصد رد نشده که مشمول هیات مدیره است و تسهیلات شما کلان بود و وثایق کافی نبود و صلاحیت دریافت نداشتید.

 

 

نماینده بانک مرکزی  خطاب به رییس دادگاه گفت: تسهیلات کلان است و اگر لازم است موارد ذکر شده را به صورت مکتوب به دادگاه ارایه می‌کنم.

 

در این هنگام قاصی مسعودی مقام از متهم احسان دلاویز خواست در جایگاه حاضر شود.

 

منبع:ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر