کد خبر: 65112
A

قتل همسر نجفی نباید مورد استفاده سیاسی قرار گیرد

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران اعلام کرد: قتل همسر نجفی شهردار اسبق تهران، موضوعی خانوادگی است و نباید مورد بهره برداری سیاسی قرار گیرد.

قتل همسر نجفی نباید مورد استفاده سیاسی قرار گیرد

به گزارش دیده بان ایران، سیدحسن موسوی چلک افزود: اتفاقی که برای محمدعلی نجفی افتاد، چند پیام دارد از جمله آنکه هیچکس در حوزه اجتماعی مصون نیست حتی نجفی که شخصیت بسیار آرامی داشت؛ بنابراین او هم مانند برخی افراد، رفتاری ناگهانی از خود نشان می دهد که پیامدهایی به همراه دارد.


وی تاکید کرد: موضوع نجفی، موضوعی خانوادگی است و نباید مورد بهره برداری سیاسی قرار گیرد؛ او خودش هم در آخرین مصاحبه ای که از او خواندم اعلام کرد که مساله خانوادگی بوده و یک سالی درگیرش بوده است؛ بنابراین موضوع را سیاسی نکنیم. 


وی اضافه کرد: نجفی به عنوان شهروند خودش را معرفی کرده و منتظر مجازاتش هم هست و آدم ناآگاهی نیست. 

 

اجازه دهیم این پرونده روند قانونی خود را طی کند 


عضو هیات رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه فدراسیون جهانی مددکاری اجتماعی ادامه داد: بحث دیگر دامن زدن به این موضوع از روش های مختلف به ویژه صحبت کردن با اطرافیان نجفی است؛ در حالی که در این شرایط نباید کودکان را درگیر کنیم.


موسوی چلک افزود: فکر می کنیم برای ما به عنوان رسانه، مصاحبه با اطرافیان نجفی، امتیاز است، درست است که نجفی فرد سرشناسی بوده و کمتر کسی انتظار چنین رفتاری از او را داشته اما باید اجازه دهیم مانند بقیه موارد مشابه که در جامعه اتفاق می افتد، این موضوع نیز روند قانونی خود را طی کند.


وی اضافه کرد: افکار عمومی در مورد نجفی نسبت به فردی که شناخته شده نباشد، حساسیت بیشتری دارند، اما این موضوع شخصی است؛ از سوی دیگر سیستم قضایی اجازه نمی دهد حق مقتول به دلیل اینکه فرد مقابل، نجفی است ضایع شود.
نجفی تاکید کرد: جلوی هرگونه بهره برداری و تحلیلی که به موضوعات سیاسی دامن می زند، باید گرفته شود.

 

استفاده سیاسی از کودکان ممنوع


رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: همه باید کمک کنند با این پرونده مانند بقیه پرونده ها برخورد شود و به طور مثال از کودک مقتوله در این بین، استفاده ابزاری صورت نگیرد.


موسوی چلک افزود: هیچکس از این اتفاق نباید ابراز خوشحالی کند، یک نفر جان خود را از دست داده و فرد دیگری قتلی انجام داده و افکار عمومی نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری پیدا کرده است؛ این حساسیت بیشتر نباید زمینه بهره برداری سیاسی و استفاده ابزاری از کودک مقتوله را فراهم کند. 


وی تاکید کرد: بهترین کار این است که حمایت های روانی و اجتماعی توسط روانشناس و مددکار برای کودک درگیر این پرونده صورت گیرد و سیستم قضایی در این بخش باید تمهیداتی اتخاذ کند که کودک مورد پرسش اصحاب رسانه قرار نگیرد. 


موسوی چلک یادآور شد: کودک مقتوله دو حامی اصلی خود مادر و کسی که به عنوان پدرش بوده را از دست داده و فشار روحی خیلی زیادی به او تحمیل می شود و نباید فشارها و استرس ها با سئوالات کارشناسی نشده و بدون حمایت های روانی و اجتماعی برای او بیشتر شود.

 

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر