کد خبر: 65117
A

افزایش 22 درصد شهریه دانشگاه آزاد در تمام واحدها اعمال نمی شود/ نرخ افزایش شهریه در رشته و استان متفاوت است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه افزایش ۲۲ درصدی شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در هر رشته و استان متفاوت است، گفت: مجلس موضوع افزایش شهریه دانشگاه آزاد را رصد می‌کند و اجازه اجحاف در حق دانشجویان را نخواهد داد.

افزایش 22 درصد شهریه دانشگاه آزاد در تمام واحدها اعمال نمی شود/ نرخ افزایش شهریه در رشته و استان متفاوت است

به گزارش دیده بان ایران؛ فرهاد فلاحتی  عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی تا 22 درصد برای سال تحصیلی جدید، عنوان کرد: افزایش شهریه دانشگاه آزاد از اختیاراتی است که بر اساس قانون به هیأت امنای این دانشگاه واگذار شده و در این زمینه به طور معمول از فرمول‌های محاسباتی بر اساس افزایش حقوق کارمندان و میزان نرخ تورم استفاده می‌شود.

نرخ افزایش شهریه در رشته و استان متفاوت است

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش 22 درصد شهریه دانشگاه آزاد در تمام واحدهای دانشگاهی اعمال نمی‌شود، افزود: به طور معمول روال به این صورت است که هیأت امنای هر استان بر اساس وضعیت اقتصادی هر استان نسبت به افزایش شهریه در هر واحد دانشگاهی تصمیم گیری می‌کند و نرخ افزایش شهریه در هر رشته و استان متفاوت است.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: قطعا هیأت امنای دانشگاه آزاد باید شرایط جامعه و دانشجویان را در نظر گیرد و در این حوزه سخت‌گیری نداشته باشد.

فلاحتی اضافه کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بدون هیچ گونه کمک دولتی و به صورت خصوصی اداره می‌شود، طبیعی است که به این دلیل که دانشگاه هیچ محل درآمدی دیگری ندارد؛ نسبت به  افزایش شهریه دانشجویان اقدام کند.

مجلس اجازه اجحاف به دانشجویان دانشگاه آزاد را نمی‌دهد

وی تصریح کرد: قطعا مجلس این موضوع را رصد خواهد کرد و اجازه اجحاف در حق دانشجویان دانشگاه آزاد را نمی‌دهد و در این باره کمیسیون آموزش حساسیت‌‎های خود را دارد.

مطالبات دانشگاه آزاد از بنیاد شهید پرداخت نشده است

فلاحتی یادآور شد: از سوی دیگر دانشگاه آزاد مطالباتی از دستگاه‌های مختلف به ویژه بنیاد شهید دارد که خدمات ارائه شده به دانشجویان شاهد در دانشگاه آزاد رایگان است ولی در حال حاضر حداقل مدت دو سال است که بنیاد شهید و امور ایثارگران مطالبات دانشگاه آزاد را که رقم قابل توجهی هم هست، پرداخت نکرده است. دانشگاه آزاد همچنین به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز خدمات رایگان ارائه می‌دهد که مطالباتش از این نهاد را نیز دریافت نکرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه البته مجلس پیگیر وصول این اعتبارات است، گفت: در عین حال مجلس به دنبال وارد شدن کمترین فشار به دانشجویان است و دانشگاه آزاد هم غالبا در موضوع افزایش شهریه‌ها این موضوع را همواره مد نظر داشته که انتظار می‌رود، امسال هم این مسئله مد نظر دانشگاه آزاد باشد./

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر