کد خبر: 65226
A

امین فردین کسی که اولین بار عکس های خصوصی میترا استاد و محمد علی نجفی را منتشر کرد کیست؟

با گذشت چند روز از وقوع حادثه قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی، اخبار و حواشی آن روز به روز ابعاد تازه و پیچیده تری به خودش می گیرد. تا جاییکه با توجه به استفاده جناحی دو جریان مشخص سیاسی کشور از این ماجرا؛ اخبار، گزارش و تحلیل های پیرامون این قتل طی چند روز گذشته به مثابه یک جنگ تمام عیار انتخاباتی به صورت مدوام بین دو گروه اصلاح طلب و اصولگرا در رسانه های رسمی و غیر رسمی کشور و فضای مجازی رد و بدل شود. در بین اخبار منتشر شده از میترا استاد، یک نام کمی بیشتر به چشم می خورد. "امین فردین" فردی که خودش را خبرنگار و ادمین کانالی به نام پشت پرده معرفی کرده و مدام در کانال یوتیوپ این برنامه برای شخصیت های مختلف سیاسی در کشور شاخ و شانه می کشد. فردین نخستین کسی بود که پس از استعفای جنجالی محمدعلی نجفی از شهرداری تهران و مطرح شدن نام همسر دوم او یعنی میترا استاد، عکس های خصوصی او را منتشر کرد تا این ماجرا وارد فاز تازه ای شود که چه بسا قتل امروزش هم بی ارتباط با آن نیست.!

امین فردین  کسی که اولین بار عکس های خصوصی میترا استاد و محمد علی نجفی را منتشر کرد کیست؟

به گزارش دیده بان ایران، با گذشت چند روز از وقوع حادثه قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی، اخبار و حواشی آن روز به روز ابعاد تازه و پیچیده تری به خودش می گیرد. تا جاییکه با توجه به استفاده جناحی دو جریان مشخص سیاسی کشور از این ماجرا؛ اخبار، گزارش و تحلیل های پیرامون این قتل طی چند روز گذشته به مثابه یک جنگ تمام عیار انتخاباتی به صورت مدوام بین دو گروه اصلاح طلب و اصولگرا در رسانه های رسمی و غیر رسمی کشور و فضای مجازی رد و بدل شود.

البته؛ موضوع گزارش ما پرداختن به ماجرهای تمام نشدنی بهره برداری های سیاسی این دو جناح نیست.

در بین اخبار منتشر شده از میترا استاد، یک نام کمی بیشتر به چشم می خورد. "امین فردین" فردی که خودش را خبرنگار و ادمین کانالی به نام پشت پرده معرفی کرده و مدام در کانال یوتیوپ این برنامه برای شخصیت های مختلف سیاسی در کشور شاخ و شانه می کشد. فردین نخستین کسی بود که پس از استعفای جنجالی محمدعلی نجفی از شهرداری تهران و مطرح شدن نام همسر دوم او یعنی میترا استاد، عکس های خصوصی او را منتشر کرد تا این ماجرا وارد فاز تازه ای شود که چه بسا قتل امروزش هم بی ارتباط با آن نیست.!

امین فردین (متولد 29 شهریور 1365) خبرنگار سابق صدا و سیمای مرکز کرمانشاه و مرکز خوزستان و خبرنگار سابق باشگاه خبرنگاران جوان است که سالها به خبرنگاری، ﺗﻬﻴﮥ فیلم و مستند و تدوین و ویرایش تصویر برای این نهاد مشغول بوده و در سالﻫﺎی ۸۸ تا ۹۰ بارها به عنوان بهترین خبرنگار و تدوینﮔﺮ از سوی مراکز وابسته به صدا و سیما، جوایز متعددی را دریافت کرده است. علاوه بر این، امین فردین یک کتاب در زﻣﻴﻨﮥ تدوین و ویرایش تصویر و یک کتاب نیز در زﻣﻴﻨﮥ سیستمﻫﺎی لینوکس در ایران منتشر کرده است. اما او ناگهان در سال 96 از کشور خارج شده و به آلمان مهاجرت ﻣﻰکند و به سرعت وبسایت و صفحات اجتماعی متعددی را با تیترها و عناوین جذابی مانند «افشاگریﻫﺎی مستند» و «پشت پرده» طراحی ﻣﻰکند.

یکی از مهمترین اهداف این فرد برای راﻩاندازی وبسایت و صفحات اجتماعی، تخریب فعالین سیاسی مخالف و موافق جمهوری اسلامی (از مسیح علی‌نژاد و مهندس صفایی فراهانی تا ....) بود. بطوریکه هربار با نشان دادن تصاویر و فیلم و اسنادی که هر بار تاکید داشت این اسناد توسط تیمش(!) تهیه شده سعی میکرد از نمد این افراد برای خودش کلاهی ببافد.

اما ماجرای امین فردین به همین انتشار همین اخبار یا اسناد ختم نمی شود. این فرد چندی پیش مدعی شده بود که ﺣﻤﻠﮥ سایبری بسیار موفقی را به وبسایت رسمی محمدجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات دولت دوازدهم) انجام داده است و به اسناد بسیار مهمی هم دست پیدا کرده است، اما پس از مدتی مشخص شد که آن وبسایت، یک وبسایت کاملاً جعلی بوده که توسط خود امین فردین به نام «محمد آذری جهرمی» ایجاد شده است و در واقع امین فردین بعد از انتشار این خبر دروغین، نٙه تنها اسناد و مدارکی را علیه محمدجواد آذری جهرمی منتشر نکرد، بلکه نام او را به صورت گسترده و به عناوین مختلف در وبسایتﻫﺎ و صفحات اجتماعی خود مطرح کرد و بعد از اینکه مشخصات این وبسایت جعلی و محل استقرار سِرور میزبانِ این چند وبسایت افشا شد، امین فردین وبسایت اصلی خود را از دسترس خارج کرد و سِرور آن را به طور موقت تغییر داد و حتی ماهﻫﺎ قبل، نسبت به ویرایش و تغییر و تحریف بیوگرافی و رزوﻣﮥ فعالیت خود در صدا و سیما را که سالﻫﺎ قبل از خروجش از ایران در وبلاگ شخصی او منتشر شده بود پاک کرد.

اما نکته جالب در این بین اینجاست که میترا استاد هم مانند امید فردین، در گذشته ای نه چندان دور کارمند صداوسیمای مرکز کرمانشاه بود. که البته شاید.. همین باعث شد تا به ادعای کانال پشت پرده برای نخستین بار عکس های خصوصی خانم استاد توسط این کانال منتشر شود رابطه او با شهردار سابق  تهران علنی شود. (خانوم استاد در سال ۹۶، برای بازی در فیلم «واران» از مرکز ‎کرمانشاه در بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی سراسر کشور مورد تقدیر قرار گرفت.)

 

hqdefault

هرچند کمی بعد همسر دوم آقای نجفی، امین فردین را آغازگر حملات به خودش و نجفی معرفی کرد و گفت: آقای امین فردین چندماه پیش کلیپی ساختند که در آن تهمت‌های فراوانی را نسبت به بنده و دکتر نجفی مطرح کردند. ما آن زمان نامزد بودیم تا یکدیگر را بیشتر بشناسیم و بعد ازدواج کنیم. کلیپی ساخته بود و درآن توهین کرده و تهمت‌های زیادی زده بود که یکی از آنها این بود که صدای بریده شده از من در مکالماتم را بر روی صدای یک آقایی گذاشتند که البته بسیار ناشیانه بود. اینگونه تنظیمش کرده بودند که انگار پیشنهاد رشوه به من داده است و من پذیرفته‌ام. مگر می‌شود که شما پیشنهاد رشوه‌ی فردی که تلفنی با شما گفت‌وگو کرده و غریبه است را بپذیرید؟!

 

بحث بعدی، مراسم تولد آقای دکتر بود که من برایشان در هتل اسپیناس برگزار کرده بودم و احتمالا جریانش را می‌دانید. بنده و خانواده‌ام بعلاوه‌ی یکی از همکارانمان حضور داشتند. برنامه‌ای بسیار رسمی بود و حتی موسیقی که در داخل هتل پخش می‌شد صدایش اصلا به قسمتی که ما نشسته بودیم نمی‌رسید، که بگویند موسیقی غیر معمول بوده یا بدحجابی و رفتارهای خارج از عرف وجود داشته. به هرحال فیلم آن روز در هتل موجود است و می‌توانند ببینند. چرا بادلیل و مدرک این حواشی و شایعات را مطرح نکردند؟ چون دستشان خالی قصدشان تخریب دکتر نجفی بود. دلیل این تخریب‌ها هم این بود که یکسری از فسادهای اقتصادی را عنوان کرده بودند و خودتان در جریان هستید.

آقای فردین دو کلیپ دیگر هم ساخت که کلیپ آخرش بهانه‌ای برای مصاحبه‌ی من شد. من پس از دیدن این کلیپ با آقای دکتر تماس گرفتم و گفتم که این کلیپی درآمده که بسیار بد است. آن را برایشان ارسال کردم که حالشان بد شده بود. گفتند چرا ما آدم‌ها این‌قدر راحت برای تخریب یکدیگر به هرکاری دست می‌زنیم.

پس از انتشار این کلیپ موج پیام‌ها به من آغاز شد که یک همچین بحثی وجود دارد. عکس عقد محضری من و همسرم را منتشر کرده بودند. به آقای دکتر گفتم الان که عکس من و شما را منتشر کرده‌اند جنجال به‌پا خواهد شد و فردا می‌گویند که شما دوست هستید، کسی چه می‌داند که ما زن و شوهر قانونی هستیم. فردا برای ما حرف و حدیث خواهد شد و گفتم اجازه دهید تا مصاحبه‌ای انجام دهم که این مسایل روشن شود؛ گفتند که “باشد، حالا می‌آیم و صحبت می‌کنیم” به محض اینکه مکالمه‌ی ما تمام شد من فهمیدم که شب حال‌شان بد شده و از خانه خارج شده بودند و در نهایت بخاطر مشکل قلبی به بیمارستان رسانده بودند‌شان.

بعد از بیمارستان هم دکتر گفته بود که موبایل تا مدتی ممنوع باشد چون این تنش‌ها خطرآفرین خواهد بود. از تهران خارج‌شان کردند تا احوالشان بهتر شود و بازگردند.

دلیل اینکه من برخلاف میلم مجبور شدم صحبت کنم، انتشار عکس‌های مراسم خصوصی عقد ما بود. من برای دفاع از حیثیت و آبروی چهل ساله‌ی آقای دکتر نجفی و خودم مصاحبه کردم. بالاخره من هم خویشان و آشنایانی دارم و در عرصه‌ی سیاسی و هنری فعال بوده‌ام.

این ادعای خانوم استاد درحالی مطرح شده بود که امین فردین در یکی از برنامه خود با انتشار اسکرین شات چت خودش با خانوم استاد ادعا کرد که این تصاویر را خود میترا استاد برای او فرستاده است. موضوعی که برخی از آن جهت اهرم فشار به نجفی برای علنی و رسمی کردن این رابطه نام می برند.

حال با قتل خانوم استاد و سخنان محمدعلی نجفی در جلسه بازپرسی و کنار هم قرار دادن این پازل می توان به این نتیجه رسید که قبل از هر چیز، برای رسیدن برای دست یافتن به اصل ماجرای قتل همسر آقای نجفی این ابعاد از زندگی میترا استاد هم باید بررسی شود. تا شاید "تاریخ" پشت پرده واقعی این ابهامات را روشن کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر