کد خبر: 65335
A

در دیدار معاون رئیس جمهور با سفیر آلمان در ایران مطرح شد؛ خواستار رفتاری منطقی از سوی اتحادیه اروپا هستیم

معصومه ابتکار در دیدار با میشائیل کلور برشتولد سفیر آلمان در ایران با تاکید بر اینکه ایران به دنبال صلح، امنیت و ثبات است، خواستار رفتاری منطقی از سوی اتحادیه اروپا شد.

در دیدار معاون رئیس جمهور با سفیر آلمان در ایران مطرح شد؛ خواستار رفتاری منطقی از سوی اتحادیه اروپا هستیم

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده؛ معاون رییس جمهور(لینک)  با تاکید بر اهمیت نقش زنان در اقتصاد، توانمندسازی اقتصادی زنان را از جمله حوزه هایی برشمرد که دو کشور ایران و آلمان می توانند همکاری خوبی در آن زمینه داشته باشند.

تولید ۷۵ درصد صنایع دستی ایران و بیش از ۸۰ درصد از فرش دستباف ایران توسط بانوان با وجود تحریم های متعدد موضوع دیگری بود که معاون رئیس جمهور به آن اشاره کرد و خاطر نشان ساخت که تحریم ها اثرات منفی بر اقتصاد ایران داشته، اما زنان ایرانی از ما ننشسته اند.

وی با توضیح اینکه پروژه توانمندسازی اقتصادی زنان در ایران برای زنان افغان نیز منفعت زا خواهد بود به پیگیری صدور شناسنامه ایرانی برای فرزندان زنان ایرانی که با مردان افغان ازدواج کرده اند اشاره کرد.

ابتکار با بیان اینکه داشتن مهارت شنیدن و اختصاص وقت به یکدیگر، چالشی جهانی است که با پیدایش فناوری اهمیت بیشتری یافته به اجرای طرح گفت و گوی ملی خانواده در ایران اشاره کرد که هدفش تقویت مهارت های ارتباطی است.

سفیر آلمان نیز در این دیدار با بیان اینکه ما در مورد برجام، طرفدار ایران هستیم، گفت: معتقدیم انتظارات ایران باید برآورده و تصویر خوب ایران باید برای همه آشکار شود.

میشائیل کلور برشتولد با اشاره به اینکه برنامه هایی برای حمایت از پناهندگان افغان در ایران داریم و می توانیم در این زمینه همکاری داشته باشیم، افزود: حمایت یونیسف و برنامه جهانی غذا را داریم و هدف اینست که دختران به مدرسه بروند و مهارت آموزی برای زنان فراهم شود.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر