کد خبر: 65492
A

سیدهادی رضوی: اگر مطالبم به خوبی شنیده شود در روند دادگاه تغییرات جدیدی رخ می‌دهد/ سرمایه‌گذاری ما با پول فرهنگیان نبود/ آقای علی محمدی می‌خواست ابرو را درست کند، چشم را کور کرد

ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات سیدهادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر بانک سرمایه امروز برگزار شد.

سیدهادی رضوی: اگر مطالبم به خوبی شنیده شود در روند دادگاه تغییرات جدیدی رخ می‌دهد/ سرمایه‌گذاری ما با پول فرهنگیان نبود/ آقای علی محمدی می‌خواست ابرو را درست کند، چشم را کور کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ در ابتدای این جلسه، قاضی مسعودی‌مقام از متهم رضوی خواست که در جایگاه قرار بگیرد. رئیس دادگاه بار دیگر اتهامات این متهم را قرائت کرد و از او خواست که آخرین دفاعیات خود را در دادگاه مطرح کند و از ارائه مطالب تکراری نیز خودداری کند.

از اهالی رسانه تمنا دارم امروز برای رضای خدا تیتر نزنند

متهم رضوی پس از قرار گرفتن در جایگاه گفت: در ابتدای جلسه از قاضی مسعودی‌مقام به خاطر سعه صدرشان تشکر می‌کنم که در جلسات گذشته صحبت‌ها را به خوبی گوش کردند. امروز نیز تمنا دارم به واسطه اینکه نماینده دادستان در جلسات گذشته مطالبی را گفته بود، اجازه فرمایید صحبت‌های خود را ارائه دهم. همچنین از اهالی رسانه تمنا دارم امروز برای رضای خدا تیتر نزنند و حرف‌های من را عیناً منتقل کنند.

وی خطاب به قاضی مسعودی‌مقام گفت: باید در این جلسه مستندات را ارائه می‌کردیم در نتیجه چند روز فهرست‌بندی را از مستندات خود انجام دادیم.

قاضی مسعودی‌مقام در پاسخ گفت: شما مستندات را به دادگاه ارائه دهید و ما تک به تک آن را بررسی می‌کنیم.

رضوی ادامه داد: بنده از آقایان علی‌محمدی و قهرمانی تشکر می‌کنم چرا که باعث شدند من سیستم بانکی کشور را بیشتر تشریح کنم در نتیجه خوشحالم که شما باعث شدید مراحلی از دفاعیات بنده آشکارتر شود.

اگر مطالبم به خوبی شنیده شود در روند دادگاه تغییرات جدیدی رخ می‌دهد

متهم ردیف اول خطاب به قاضی گفت: آقای علی‌محمدی جلسات گذشت بعد از عرایض بنده مطالبی را مطرح کردند که بنده جزء به جزء درباره آن صحبت می‌کنم و دوست دارم این مطالب به خوبی شنیده شوند چون اگر شنیده شود در روند دادگاه تغییرات جدیدی رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اظهارات علی‌محمدی راجع به ماده ۱۸۶ گفت: شما ماده ۱۸۶ را تعریف کردید و گفتید که میزان آن ۶۰ میلیارد تومان است که سه سال بعد اخذ شده است اما پایین این ماده قید شده که ماده ۱۸۶ برای بررسی عملکرد سال ۹۰ است. آقای قهرمانی هم به این موضوع اشاره کرد.

رضوی تصریح کرد: باید توجه شود شعبه بانک این موارد را تک به تک اخذ می‌کرده است. آیا ماده ۱۸۶ به واسطه استعلام بانک است یا سازمان دارایی یا مشتری از سازمان دارایی؟ جواب این است؛ بانک از سازمان دارایی.

وی افزود: بانک صورت‌های مالی را ضمیمه می‌کند و برای دارایی می‌فرستد و دارایی هم صورت‌های مالی و اظهارنامه‌ها را بررسی می‌کند اما وقتی شما این مطلب را ارائه می‌کردید ما می‌دانستیم شما چه چیزی را بگویید.

اعطای تسهیلات به ذی‌نفع واحد خطا است

رضوی یادآور شد: ماده ۱۸۶ ارائه شده برای ما به صورت تک به تک گرفته شده و بانک برای هر درخواست تسهیلات ماده ۱۸۶ را صادر کرده است. به عنوان مثال در تاریخ ۷ خرداد ماه سال ۹۲ از این ۶۰ میلیارد تومان قرار بود ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات داده شود و در تاریخ ۱۹ خرداد ماه همان سال تاریخ تسهیلات ارائه می‌شود.

در این لحظه متهم رضوی کنار میز قاضی رفت و مستندات خود را مربوط به تک به تک ارائه شدن ماده ۱۸۶ برای هر درخواست برای قاضی توضیح داد.

متهم رضوی ادامه داد: من از این همه عالمان بانکی که در دادگاه حضور دارند می‌پرسم که آیا ماده ۱۸۶ راه مشتری به بانک می‌دهد یا دارایی به بانک؟ من اصلا نباید ماده ۱۸۶ را بدهم بلکه دارایی باید آن را ارائه بدهد. دارایی است که جواب بانک را می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: دوستان اشاره کردند که رضوی ذی‌نفع واحد را رد کرده است. اعطای تسهیلات به ذی‌نفع واحد خطا است و در صورتی که بخواهند این کار را انجام دهند باید چند بانک را کنسرسیوم کنند.

ثبت اعتبار بنده در سال ۹۲، ۸۰ میلیارد تومان برای دو شرکت بود

رضوی گفت:  در جلسه قبل نماینده بانک مرکزی یک نامه خواند و رفت و به این موارد اشاره نکرد. ثبت اعتبار بنده در سال ۹۲، ۸۰ میلیارد تومان برای دو شرکت بود که ده درصد آن را بانک نگه می‌داشت و مسدود می‌کرد.

وی افزود: صورت بانکی مالی بانک سرمایه در سال ۹۲، هفت هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال بوده است.

متهم رضوی گفت: بانک بابت هر درخواست تسهیلات ماده ۱۸۶ صادر کرده است.

آقای علی محمدی می‌خواست ابرو را درست کند، چشم را کور کرد

رضوی در ادامه دفاعیات خود بیان کرد: در کیفرخواست آمده است که من از ۲۰ درصد بیشتر تسهیلات گرفته‌ام و مدیران با من همکاری کرده‌اند در حالی که من بیش از ۲۰ درصد نگرفته‌ام و بانک بیش از این میزان نمی‌تواند تسهیلات بدهد. آقای علی محمدی توضیحاتی داد اما می‌خواست ابرو را درست کند، چشم را کور کرد. من ملک خود را به دادگاه ارائه کرده‌ام. آقای علی محمدی گفته سه کارشناس را به کانون وکلا معرفی کرده‌ام. چطور می‌شود ملکی که نماینده خود آن را ۵۰ میلیارد قیمت‌گذاری کرده ۲۰ میلیارد شود؟

وی افزود: من ماده ۱۸۶ را داشته‌ام و اظهارنامه‌هایم به نام شده است و اولین بار در جلسه دادگاه اعلام کردم اظهارنامه سال ۹۵ را آقایان خانی یا باقری تایید نکرده است بلکه آقای پویان شاد امضا کرده است و این‌ها قابل توجه آقای علی‌محمدی نمره ۲۰ کلاس آقای‌خانی است. من ماده ۱۸۶ را داشتم که اول گفتند نیست در حالیکه صراحتا می‌گویم صورت‌های مالی را ارائه کرده‌ام و طبق این صورت‌های مالی اجازه اخذ تسهیلات داده شده در حالیکه هیچ کدام در قراردادها نیست. چرا من باید زودتر به دادگاه بیایم؟

مرد باشید و پای کار خود بایستید

این متهم بیان کرد: در صورت‌های مالی سال ۹۷ صراحتا مطالبی آوردم که نشان می‌دهد موسسات دیگری هم مانند من صورت حساب مالی داشتند. من در صورتجلسه سال ۹۴ بدهکار هستم اما در سال ۹۵ بدهی ندارم. آقایان گفتند پول معلم‌ها را خورده‌ای. قابل توجه معتقدان به حیف و میل شدن اموال، از ۸۰ میلیارد تومان ۲۲ میلیارد پرداخت شده است. در مورد پول معلمان اگر صندوق غارت شده است چطور پول فرهنگیان بازنسشته را پرداخت کرده‌اید؟ این چه غارتی است که از سویی سرمایه‌گذاری بزرگ برای آینده می‌کنند؟

رضوی ادامه داد: سرمایه‌گذاری ما اصلا پول فرهنگیان نیست. من در مشارکت مدنی فعال بوده‌ام که مدارک آن را ارائه کرده‌ام. مبالغ مستقیما به حساب من وارد می‌شد زیرا کار من به صورت عام بازرگانی بود و مدیران گردن هم می‌اندازند. مرد باشید و پای کار خود بایستید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر