کد خبر: 65595
A

وکلای نجفی درخواست بازگشت به بازپرسی دادند / وکلای نجفی: پرونده میترا استاد ایرادات فراوانی دارد

دیروز عصر خبر رسید پرونده قتل میترا استاد به دادگاه کیفری شماره یک تهران ارسال شده است. با این حال گفته می شود وکلای محمد علی نجفی درخواست بازگشت پرونده به بازپرسی را داده اند. یکی از وکلای نجفی گفته است: «پرونده قتل میترا استاد ایرادات فراوانی دارد و به همین دلیل وکلای این پرونده درخواست ارجاع پرونده را داده‌اند و منتظریم تا رئیس دادگستری تهران دستور ارجاع پرونده به شعبه را صادر کند.»

وکلای نجفی درخواست بازگشت به بازپرسی دادند / وکلای نجفی:  پرونده میترا استاد ایرادات فراوانی دارد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  ۱۲ روز از ماجرای قتلی که محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران مظنون اصلی پرونده آن است، گذشته و هیجانات و اظهارنظرهای ابتدایی درباره آن فروکش کرده است، اما هر روز بر پیچیدگی‌های پرونده اضافه می‌شود و ابهامات تازه‌ای بیان می‌شود. از روز ۷ خرداد که خبر کشته شدن میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی، وزیر پیشین آموزش و پرورش به سرعت در فضای مجازی منتشر شد هیچ‌کس حتی حدس هم نمی‌زد که نجفی متهم شماره یک این پرونده قتل باشد اما تنها ساعاتی از انتشار خبر قتل میترا استاد نگذشت که شهردار سابق تهران به اتهام قتل همسرش بازداشت شد و او به شلیک ۵ گلوله به سوی استاد در حمام اعتراف کرد.حالا مشخص شده که در این پرونده قتل همه چیز بسیار سریع و عجولانه پیش رفته است؛ از اعتراف نجفی گرفته تا صدور کیفرخواست علیه مردی که روزگاری یکی از مدیران اسم و رسم‌دار بود.

 

صدور کیفرخواست عجولانه

در ۱۲ روز گذشته اما اتفاقات مهمی درباره پرونده قتل میترا استاد افتاده است که می‌توان صدور کیفرخواست پرونده محمدعلی نجفی و فرستادن آن به دادگاه را از مهم‌ترین اتفاقات این پرونده برشمرد. روز ۱۳ خرداد روابط عمومی دادسرای تهران با انتشار خبری صدور کیفرخواست پرونده نجفی را اطلاع‌رسانی کرد. علی القاصی مهر در این باره گفت: «با توجه به تکمیل تحقیقات در پرونده اتهامی آقای محمدعلی نجفی دایر بر الف- قتل عمد خانم میترا استاد ب- حمل و نگهداری سلاح غیر‌مجاز ج- ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی) با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص نامبرده، پرونده با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال شد». دادستان تهران گفت: «پرونده مطروحه از جهت قانونی یک پرونده قتل خانوادگی محسوب می‌شود که متأسفانه نظایر آن در طول سال اتفاق می‌افتد؛ لذا متذکر می‌شوم در خصوص این قبیل پرونده‌ها از اظهارنظرهای حاشیه‌ساز و غیر‌کارشناسی خودداری شود.»

همچنین دیروز عصر خبر رسید پرونده قتل میترا استاد به دادگاه کیفری شماره یک تهران ارسال شده است. با این حال سازندگی از منابعی دریافته است: «پرونده قتل میترا استاد ایرادات فراوانی دارد و به همین دلیل وکلای این پرونده درخواست ارجاع پرونده را داده‌اند و منتظریم تا رئیس دادگستری تهران دستور ارجاع پرونده به شعبه را صادر کند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر