کد خبر: 65971
A

ابتکار: ۴۱ درصد کارکنان دولت «بانوان» هستند/ سند ارتقای وضعیت زنان در جهت تحقق عدالت جنسیتی برای هر استان تدوین شده است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این‌که سند ارتقای وضعیت زنان در جهت تحقق عدالت جنسیتی برای هر استان تدوین شده است، گفت: این سند در شورای برنامه ریزی هر استان تصویب می‌شود.

ابتکار: ۴۱ درصد کارکنان دولت «بانوان» هستند/ سند ارتقای وضعیت زنان در جهت تحقق عدالت جنسیتی برای هر استان تدوین شده است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نقل از سایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری (لینک ) معصومه ابتکار در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استان، با بیان این‌که توسعه‌ عدالت اجتماعی از آرمان‌های مهم انقلاب اسلامی بوده است، اظهار کرد: نگرش ما همواره عدالت طلبی بوده است، عدالت جنسیتی نیز یکی از ابعاد عدالت بوده که در برنامه ششم توسعه به عنوان سیاست دولت مدنظر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: تحقق عدالت جنسیتی یکی از محورهای کلیدی و اساسی دولت است به همین دلیل اجرای سند ارتقای وضعیت زنان در هر استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: در جلسه تشکیل ستاد ملی زن و خانواده شاخص‌های ویژه‌ی عدالت جنسیتی تدوین و به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است، سند ارتقای وضعیت زنان در جهت اجرای برنامه‌ها تدوین شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برمبنای توسعه مشاغل خانگی، افزایش توان زنان در حوزه کارآفرینی به ویژه فارغ التحصیلان دختر را از اولویت‌های ملی عنوان کرد و گفت: از تمامی استان‌ها انتظار داریم برنامه‌های خود را هم سو با اجرای این سند، تدوین کرده و اعتبارات لازم را از دستگاه‌های ملی مطالبه کنند.

 

وی با بیان این‌که مقرر شده بخشی از پست‌های مدیریتی در اختیار بانوان کشور قرار گیرد، گفت: طبق تاکید رئیس جمهور تا پایان دولت دوازدهم باید ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی در اختیار بانوان قرار گیرد.

 

ابتکار با بیان این‌که ۴۱ درصد کارکنان دولت جمهوری اسلامی را در کشور جمعیت بانوان تشکیل می‌دهد، گفت: این افتخاری برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که نشان می‌دهد از ظرفیت بانوان به خوبی در کشور استفاده می‌شود.

 

وی ادامه داد: هیچ مشکلی در زمینه استفاده از توانمندی بانوان در پست‌های مدیریتی وجود ندارد، انتظار داریم به شایستگی فردی زنان در انتصابات توجه ویژه شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر