کد خبر: 66313
A

تی شرت پوشیدن از چه زمانی مد شد؟

تی شرت در سال 1904 اختراع شد. درواقع تا پیش از آن بسیاری از افراد عادت داشتند لباسهای دکمه دار بپوشند و اهل پوشیدن تی شرت نبودند. شاید اگر قرار باشد دقیق تر بگوییم، تکامل تی شرت در اوایل قرن نوزدهم شروع شد. نخستین افرادی که به پوشیدن تی شرت علاقه نشان دادند، معدنچیان و کشتی گیران بودند که از این لباس به عنوان لباسی مناسب برای محیط کار استفاده می کردند. درواقع تی شرت وسیله ای برای خنک شدن در هوای گرم بود. بین سال 1898 و در جریان جنگ اسپانیا-آمریکا و بعدها در سال 1913، نیروی دریایی ایالات متحده شروع به تولید لباسهای پنبه ای با یقه گرد و آستین کوتاه برای ملوانان کرد تا زیر لباس های خود بپوشند. در سال 1904، شرکت لباس کوپر محصولات جدید خود را با شعار " بدون دکمه ، بدون مشکل"، تبلیغ کرد.

 تی شرت پوشیدن از چه زمانی مد شد؟

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ تی شرت  پوشیدن مسئله چندان عجیبی محسوب نمی شود اما جالب است بدانید که تی شرت پوشیدن سابقه ای چندان طولانی ندارد و کمتر فردی سالها پیش تی شرت می پوشید.

 تی شرت در سال 1904 اختراع شد. درواقع تا پیش از آن بسیاری از افراد عادت داشتند لباسهای دکمه دار بپوشند و اهل پوشیدن تی شرت نبودند.

شاید اگر قرار باشد دقیق تر بگوییم، تکامل تی شرت در اوایل قرن نوزدهم شروع شد. نخستین افرادی که به پوشیدن تی شرت علاقه نشان دادند، معدنچیان و کشتی گیران بودند که از این لباس به عنوان لباسی مناسب برای  محیط کار استفاده می کردند. درواقع تی شرت وسیله ای برای خنک شدن در هوای گرم بود.

بین سال 1898  و در جریان جنگ اسپانیا-آمریکا و بعدها در سال 1913، نیروی دریایی ایالات متحده شروع به تولید لباسهای پنبه ای با یقه گرد و آستین کوتاه برای ملوانان کرد تا زیر لباس های خود بپوشند. در سال 1904، شرکت لباس کوپر محصولات جدید خود را با شعار " بدون دکمه ، بدون مشکل"، تبلیغ کرد.

 در دهه 1950، تی شرت ها بسیار محبوب شدند، این موضوع پس از آن که مارلون براندو این لباس را امتحان کرد به شدت محبوب شد  دیگر بسیاری از افراد به تی شرت پوشیدن علاقه مند شدند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر