کد خبر: 66554
A

توقف ازدواج دختر ۱۰ ساله توسط مسوولان سیرجانی/ با پیگیری‌های فرماندار و دادستانی سیرجان، ازدواج دختر ۱۰ ساله متوقف شد.

محمد محمود آبادی فرماندار سیرجان گفت: از ازدواج دختر ۱۰ ساله در مرحله آزمایش مطلع شدیم، شخصا با دفترخانه ازدواج صحبت کردم. قرار شد هیچ اقدامی انجام نشود و این برگه هم از دختر و پسر گرفته شود، دادستانی هم ورود کرد و موضوع ازدواج منتفی شد. وی افزود: دلایل زیادی برای ازدواج دختران در سن پایین وجود دارد که یکی از آنها تعداد زیاد فرزندان خانواده و به دلیل فقر است، اگرچه از چرایی ازدواج این دونفر اطلاعی ندارم.

توقف ازدواج دختر ۱۰ ساله توسط مسوولان سیرجانی/ با پیگیری‌های فرماندار و دادستانی سیرجان، ازدواج دختر ۱۰ ساله متوقف شد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نقل از سایت معاونت امور زنان و خانواده (اینجا ) محمد محمود آبادی فرماندار سیرجان گفت: از ازدواج دختر ۱۰ ساله در مرحله آزمایش مطلع شدیم، شخصا با دفترخانه ازدواج صحبت کردم. قرار شد هیچ اقدامی انجام نشود و این برگه هم از دختر و پسر گرفته شود، دادستانی هم ورود کرد و موضوع ازدواج منتفی شد.

وی افزود: دلایل زیادی برای ازدواج دختران در سن پایین وجود دارد که یکی از آنها تعداد زیاد فرزندان خانواده و به دلیل فقر است، اگرچه از چرایی ازدواج این دونفر اطلاعی ندارم.

محمودآبادی گفت: قانونا دفاتر ازدواج حق ثبت ازدواج زیر سن ۱۳ سال را ندارند و قرار شد  دفترخانه همه مدارک را به خانواده پس دهد.

فاطمه ذوالقدر، عضو فراکسیون زنان مجلس نیز در این زمینه گفت: ازدواج دختر زیر ۱۳ سال صرفا نیازمند اجازه پدر نبوده بلکه باید از دادگاه و دادستانی احراز شرایط شود. ازدواج دختر بچه باید از نظر بلوغ عقلی و جسمی توسط پزشکی قانونی تایید شود و دفتر ثبت ازدواج به شرط اجازه دادگاه باید صیغه عقد را بخواند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر