کد خبر: 66676
A

تشکیل پرونده قضایی کودک آزاری در بوشهر

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به کودک‌ آزاری در بوشهر گفت: در پی کشف کودک آزاری در کارگاه کارواش بوشهر، دادستانی موضوع را مورد پیگیری قرار داد و پس از تشکیل پرونده قضایی، دو نفر از عاملان آن دستگیر شدند.

تشکیل پرونده قضایی کودک آزاری در بوشهر

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ علی پولادی ریشهری صبح امروز در نشست بررسی کودک آزاری در بوشهربا بیان اینکه این کودک‌آزاری روز گذشته در کارگاه کارواشی در بوشهر کشف شد اظهار داشت: این حادثه دارای ابعاد امنیتی، اجتماعی و قضائی است چراکه نمی‌توان بسیاری از موارد آنرا مطرح کرد.

وی با قدردانی از توجه دادستان بوشهر نسبت به پیگیری این حادثه افزود: به محض کشف کودک آزاری در یکی از کارواش‌های شهر بوشهر، دادستان بوشهر اقدامات مهم برای شناسایی عوامل آن انجام داد و عاملان آن در کوتاه‌ترین زمان دستگیر و بازداشت شدند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با بیان اینکه پرونده این کودک آزاری در دستگاه قضایی در حال پیگیری است افزود: برای رسیدگی به وضعیت کودک، فرد یاد شده پس از کشف به بهزیستی تحویل و سپس در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر بستری شد.

پولادی ریشهری با بیان اینکه کودک یاد شده تحت درمان قرار گرفته است خاطر نشان کرد: در این راستابرای پیگیری پرونده کودک‌آزاری بهزیستی یک روانشناس و یک نماینده حقوقی تعیین کرده است.

وی از شناسایی والدین کودک آزار خبر داد و تصریح کرد: این کودک که با پدر و مادرش زندگی می‌کند پدرش دارای اعتیاد و در کارواش مشغول به کار و کودک نیز نزد خودش زندگی می‌کرده است.

مدیرکل بهزیستی بوشهر با بیان اینکه پدر به یکباره ناپدید و کودک در آنجا رها می‌شود افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده کودک به مدت یک ماه در کارواش تنها مانده و در آن مکان نگهداری می‌شد و پس از آن یکی از شهروندان شرایط کودک آزاری را مشاهده می‌کند بلافاصله به بهزیستی گزارش می‌دهد و نیرو‌های اورژانس اجتماعی به محل مراجعه می‌کنند.

پولادی ‌ریشهری با اشاره به اینکه کودک بلافاصله به بهزیستی و بیمارستان برای درمان منتقل می‌‌شود افزود: کودک از لحاظ جسمی آسیب‌هایی به او وارد شده بود و شرایط آنجا سبب شده که در تکلم، و رفتار اجتماعی دچار آسیب شود.

وی از انجام عملیات جراحی مغز کودک یاد شده خبر داد و بیان کرد: کودک آسیب دیده پس از عمل جراحی مغز و ترمیم پوست سر در حال حاضر نیز در بیمارستان شهدای خلیج فارس بستری و تحت درمان است.

برپایه این گزارش دادستان بوشهر با بیان اینکه کارواش یاد شده پلمپ شده است افزود: با جمع آوری مستندات دستور شناسایی عوامل و جمع آوری مستندات صادر و پیگیری‌های لازم انجام گرفت و دستور پلمپ کارواشی که کودک در آنجا نگه‌داری می‌شده تا اطلاع ثانوی صادر شد.

علی حسن‌پور با بیان اینکه در حال حاضر پرونده کودک آزاری در دادسرای بوشهر در جریان رسیدگی است گفت: با توجه به دلایل و مدارک موجود تفهیم اتهام انجام شده و متهمان پرونده نیز در بازداشت به سر می‌برند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر