کد خبر: 66899
A

توضیحات روابط عمومی «سلام صبح بخیر» درباره لو دادن نحوه دور زدن تحریم ها

روابط عمومی برنامه «سلام صبح بخیر» در راستای «تنویر افکار عمومی» به حواشی مطرح شده در خصوص مسیریابی کشتی سارینا در برنامه امروز و محکوم کردن این برنامه به افشای مسائل محرمانه، پاسخ داد.

توضیحات روابط عمومی «سلام صبح بخیر» درباره لو دادن نحوه دور زدن تحریم ها

به گزارش دیده بان ایران، در این جوابیه آمده است: «علی رغم جو رسانه‌ای مبنی بر مشکوک بودن اقدام برنامه «سلام صبح بخیر» در خصوص اعلام مسیر دور شدن تحریم نفتی کشتی سارینا، اطلاعات مطرح شده در برنامه امروز هفته قبل در قالب گزارشی با تصاویر ماهواره‌ای در نشریه بین المللی فایننشیال تایمز همراه با عکس و جزییات کامل‌تر منتشر شده است.

بنابراین فرضیه افشای اسرار مملکتی و نقض محرمانه بودن این رویداد به کلی مردود است و قبلاً این اطلاعات به صورت گسترده و با زبان انگلیسی رسانه شده است.

بدیهی است اگر قرار بر ردیابی کشتی از سوی آمریکایی‌ها باشد، این امر باید هفته قبل صورت گرفته باشد و نیازی به یادآوری کردن برنامه «سلام صبح بخیر» با زبان فارسی به طرف آمریکایی نیست.

مقتضی است طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، این جوابیه جهت تنویر افکار عمومی در رسانه مبدا و دیگر رسانه‌هایی که به این شایعه دامن زدند منتشر شود.»

****

توضیح سردبیر: روابط عمومی برنامه سلام صبح‌بخیر درحالی دلیل پخش این گزارش را انتشار مطلبی در نشریه آمریکایی «فایننشال تایمز» اعلام کرده است که انتشار چنین مطلبی در رسانه بیگانه فارغ از صدق و کذب آن، برخلاف مصالح و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است. با توجه به تاکیدات چندین باره وزیر نفت برای عدم انتشار اطلاعات خرید و فروش نفت ایران و سوءاستفاده مقامات آمریکایی از اطلاعات منتشرشده در رسانه‌های ایرانی علیه کشور، انتشار این اطلاعات توسط «رسانه ملی» قابل توجیه نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر