کد خبر: 66970
A
چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت نادین فرتاک پارسیان؛

قاضی: نحوه پرداخت سودهای۵۰۰ درصدی سوال برانگیز نبود؟ / متهم: طمع کردیم/ از مرجع تقلید هم استفتاء گرفتم

چهارمین جلسه رسیدگی به متهمان پرونده شرکت نادین فرتاک پارسیان بعد از ظهر امروز به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

قاضی: نحوه پرداخت سودهای۵۰۰ درصدی سوال برانگیز نبود؟ / متهم: طمع کردیم/ از مرجع تقلید هم استفتاء گرفتم

به گزارش دیده بان ایران، در ابتدای این جلسه رئیس دادگاه اتهامات حسن هاشمی فرزند علی اکبر را قرائت کرد و از او خواست که در جایگاه قرار بگیرد و دفاعیات خود را مطرح کند.

حسن هاشمی پس از قرار گرفتن در جایگاه ابراز کرد: بنده در این شرکت سمتی نداشتم و سپرده‌ها را همه در یک حساب واریز می‌کردیم و سپرده‌ها معمولا به نام خودم واریز می‌شد اما برادرم هم وکالت داشت چرا که باید قراردادها را حضوری امضا می‌کردیم.

وی با بیان اینکه بنده از آخرین نفراتی بودم که در این شرکت سرمایه‌گذاری کردم گفت: من ۵۰ نفر از اقوام و خانواده‌ام را برای سپرده‌گذاری جذب کردم که مبلغ کل آنها حدود ۹ میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان بود هر چند که از این پول‌ها که از  اقوام خود می‌گرفتم چیزی شامل حال من نمی‌شد اما قرار بود از برج چهار به من هم سود برسد که در نهایت هم نرسید و نتوانستم خانه و ماشین خریداری کنم.

این متهم تاکید کرد: فامیل‌های من می‌دانستند که من به شرکت مراجعه می‌کنم و این مبالغ را به شرکت می‌دهم و الان هم شکایتی از من نکرده‌اند آن ۵۰ نفر هم از اقوام را این گونه حساب کردم که مثلا شخصی سرمایه‌گذاری را به نام خودش، همسرش و فرزندانش انجام می‌داد و با این احتساب به ۵۰ نفر رسیده است.

قاضی صلواتی در این هنگام از متهم حسن هاشمی پرسید آیا از آن ۵۰ نفر کسانی هستند که از شما شکایت کرده باشند یا اینکه از شکات کسی هستند که از شما شکایتی داشته باشند.

در این هنگام متهم هاشمی گفت: کسی از اقوام از من شکایتی نداشته است (از میان شاکیان حاضر در جلسه دادگاه نیز کسی از این متهم شکایتی نداشت.)

قاضی صلواتی اظهار کرد: اگر فردا مالی از سمت خانم هاشمی شناسایی شود و اجرای احکام بخواهد آن مال را تقسیم کند بر اساس شکایتی که در کیفرخواست قید شده پول‌ها پرداخت می‌شود.

در این هنگام نماینده دادستان از این متهم پرسید: سپرده‌گذاری را چطور انجام می‌دادید و این ۵۰ نفر را چگونه جذب کردید؟

متهم هاشمی پاسخ داد: شرکت برای سپرده‌گذاران پیامک ارسال می‌کرد.

نماینده دادستان گفت: آیا شما متوجه شدید که شرکت امکان پرداخت سود ندارد.

متهم هاشمی پاسخ داد: ما تا برج ۶ اطلاعی نداشتیم که شرکت نمی‌تواند سودها را پرداخت کند.

نماینده دادستان گفت: شما به سپرده‌گذاران چک می‌دادید اما از آنجایی که می‌گویید از این پول‌ها سودی شامل حال شما نمی‌شد، انگیزه شما از ارائه چک به بستگانتان چه بود؟

متهم هاشمی گفت: اوایل چک نمی‌دادم اما اواخر که مبالغ بالا رفته بود چک می‌دادم و من برای جلب اعتماد دو طرف چک می‌دادم چرا که آنها هم پول داده بودند این چک‌ها برای آن بود که مشخص شود از چه کسی چه مقدار پول گرفته‌ام. همچنین این چک‌ها برای این بود که اگر روزی از دنیا رفتم مشخص شود که هر کس چقدر سرمایه‌گذاری کرده است.

نماینده دادستان از متهم هاشمی پرسید: آیا به نحوه فعالیت خانم هاشمی علم داشتید؟

متهم پاسخ داد: بله داشتم.

این متهم ادامه داد: بنده آبرو و سرمایه‌ام رفته و به من مجرم و اخلالگر هم می‌گویند بستگانم از اینکه می‌دیدند من ماشین و سرمایه مغازه‌ام را فروخته ام و در این شرکت سرمایه‌گذاری می‌کنم به من اعتماد می‌کردند.

در این هنگام قاضی صلواتی  از این متهم پرسید شما چقدر سرمایه‌گذاری کرده بودید؟

متهم پاسخ داد: با سودش دو میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده بودم و اصل مبلغ سرمایه‌گذاری حدود ۵۰۰ میلیون تومان بود.

قاضی پرسید: برای شما این سوال پیش نیامد که خانم هاشمی چطور سودهای تا ۵۰۰ درصد را پرداخت می‌کند؟

حسن هاشمی گفت: چرا اما ما را طمع گرفت و در این باره پیگیر هم شدم و از مرجع تقلید هم استفتاء گرفتم که گفت اگر مورد معامله مشخص باشد، مشکل شرعی ندارد.

متهم گفت: من زمانی که از خانم هاشمی درباره فعالیت‌هایش می‌پرسیدم می‌گفت ما زعفران و زرشک را می‌فروشیم که چندین برابر سود دارد.

قاضی صلواتی گفت: شما معامله‌ها را دیده بودید یا می‌شنیدید.

متهم گفت: اعضایی که به قزاقستان رفته بودند در این باره توضیح داده بودند.

قاضی صلواتی در این هنگامه بار دیگر با قرائت اتهامات حسن هاشمی از او خواست که آخرین دفاعیات خود را مطرح کند.

متهم نیز گفت: دفاع خاصی نداریم و تابع قوانین جمهوری اسلامی هستم و فقط تقاضای تخفیف دارم.

در ادامه جلسه قاضی صلواتی از متهم محسن ثابت قدم راسخ فرزند علیرضا خواست که در جایگاه قرار بگیرد و از اتهامات خود دفاع کند.

ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر