کد خبر: 66980
A

قاتل امام جمعه کازرون به قصاص محکوم شد/ جزییات دادگاه

رئیس‌کل دادگستری استان فارس پس از اتمام جلسه رسیدگی از صدور حکم قصاص برای عامل شهادت امام جمعه کازرون در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس خبر داد.

قاتل امام جمعه کازرون به قصاص محکوم شد/ جزییات دادگاه

به گزارش سایت خبری دیده بان ایران ؛ دادگاه رسیدگی به اتهام قاتل امام جمعه کازرون صبح امروز 12 تیرماه از ساعت 9:40 در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس به‌ریاست قاضی محسن رجایی‌نیا برگزار شد.

پس از حضور رئیس و مستشاران دادگاه جلسه رسیدگی با حضور متهم، وکیل مدافع وی، اولیاء دم و وکیل مدافع شکات با قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان به‌صورت رسمی آغاز شد. در متن کیفرخواست نماینده دادستان با اشاره به اقرار صریح متهم و اظهارات شهود مجازات متهم را از دادگاه درخواست کرد.

در ادامه این جلسه دادرسی محمدحسن خرسند فرزند شهید حجت‌الاسلام والمسلمین خرسند با حضور در جایگاه ویژه از دادگاه تقاضای قصاص کرد و پس از وی وکیل مدافع شکات پرونده نیز از طرف سایر اولیاءدم بر تقاضای قصاص موکلین خود تأکید کرد.

پس از آن ریاست دادگاه با فراخواندن حمیدرضا درخشنده متهم پرونده به جایگاه به ثبت اظهارات وی پرداخت و در بدو امر متهم با پذیرفتن اتهام وارده ضمن ابراز ندامت از اولیاءدم حاضر در دادگاه تقاضای بخشودگی کرد.

وی با اعتراف به اینکه "پیش از این نیز قصد ارتکاب چنین کاری را داشتم و در لحظه آخر منصرف شدم" گفت: در شب حادثه زمینه را برای اجرای قصد خود فراهم دیدم.

متهم در انتهای دفاعیات خود در پاسخ به دادگاه مبنی بر اینکه "آیا از عمل خود پشیمان هستید?"، صراحتاً پاسخ داد: «بله، پشیمان هستم و اشتباه کردم».

در ادامه وکیل تسخیری متهم به دفاع از موکل خود پرداخت و مطابق وظیفه قانونی برای موکل، ضمن دفاع از اولیاء‌دم برای موکل خود تقاضای عفو کرد.

پس از این امر دادگاه با اعلام تنفس وارد مشورت شد و در پایان پس از اخذ آخرین دفاع متهم رأی دادگاه مبنی بر قصاص در محل ارتکاب جرم صادر و به‌صورت حضوری به متهم و وکیل مدافع وی ابلاغ شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس نیز پس از اتمام جلسه رسیدگی از صدور حکم قصاص برای عامل شهادت امام جمعه کازرون در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس خبر داد.

وی پس از پایان این دادگاه با بیان اینکه قاتل در جلسه دادگاه نیز به جرم خود اعتراف کرد، گفت: در رسیدگی به این پرونده همه جوانب قانونی رعایت شده و متهم از حضور وکیل نیز برخوردار بود.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: با توجه به ابلاغ رأی به‌صورت حضوری در دادگاه، در صورت اعتراض متهم پرونده ظرف مدت قانونی 20روزه به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود و در صورت تأیید این مرجع عالی‌رتبه قضایی و استیذان ریاست معظم قوه قضائیه حکم به مرحله اجرا در می‌آید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر