کد خبر: 66991
A

باج نیوزها چه کسانی هستند؟جریان سازی‌های مشکوک و پرونده‌سازی‌های مخدوش

باج نیوزها چه کسانی هستند؟جریان سازی‌های مشکوک و پرونده‌سازی‌های مخدوش

به گزارش سایت دیده بان ایران  در روزهایی این‌چنین که نیاز است که تا همه نیروها همسو و هم‌جهت در این جنگ اقتصادی که دشمن به راه انداخته همه در یک جبهه و سنگر بمانیم، عده‌ای در پشت خط به فشار و ارعاب مشغول هستند و برای منافع شخصی خود یقه گیر مدیران و دولتی‌ها شده و تلاش دارند تا با باج‌خواهی رسانه‌ای کار و بارشان را سکه کنند. باج نیوزها به فرقه‌ای تبدیل‌شده‌اند و برای خود دفترودستک برپا کرده‌اند، فهرست هزینه‌ها و دخل‌وخرج خود را روی میز روابط عمومیها گذاشته و سیگنال را برای مدیران می‌فرستند که «یا تحقق منافع ما یا تیر خلاص رسانهای».

 

خلق‌وخوی غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای این افراد، داد و فغان اهالی رسانه‌ها و حرفه‌ای‌ها را درآورده است؛ چراکه این افراد با این رفتارها آبروی اهالی رسانه را برده و اعتبار رسانه را بی‌اعتبار کرده‌اند. باج‌خواهی با نام رسانه افتضاح‌ترین شیوه کلاه‌برداری است چراکه رسانه باید مدافع حقوق مردم باشد و زبان آنان؛ رسانه موظف است تا رد فساد را رصد کند نه آن‌که نان خود را به توطئه و فساد آغشته و زعفرانی کند. این افراد و گروه‌ها کوچک که به‌تازگی فعالیت خود را گسترش داده‌اند به مدیران سیگنال می‌دهند که اگر هزینههای ما را پرداخت نکنید برایتان پرونده‌سازی می‌کنیم؛ با خبرهای جعلی و بدون پشتوانه و بر اساس شنیده‌ها و منابع آگاه آبرویتان را خواهیم برد و... تا اینکه شما شکایت کرده و کار به دستگاه قضایی برسد و اثبات بی‌گناهی کنید، آبروی برایتان نمانده است. این شیادان دکان دونبشی را برای اخاذیها خود در ساختار رسانه انتخاب کرده‌اند و به دنبال آن هستند تا مدیران شریف را به‌زانو دربیاورند. ارسال پوشه‌های که خبر از توطئه خبری می‌دهد، می‌تواند آنانی که ترس از آبرو دارند را تسلیم کند و این باج خواهان از این نمد برای خود کلاه بافته‌اند.

 

راهکار این باج خواهان برای اهالی رسانه کاملاً آشناست و انتخاب‌های مشخصی دارند. این افراد از مدتی پیش با ایجاد رسانه‌های فیک و کم مخاطب در شبکه‌های اجتماعی زمینه پروژه‌های خود را آماده‌سازی کرده‌اند. بر اساس این الگو اول خبری فیک و جعلی و بی‌اعتبار را در قالب شنیده‌ها و به نقل از یک منبع آگاه در رسانه‌های فیک خود منتشر می‌کنند تا می‌توانند آن خبر فیک را در گروه‌ها و فضای مجازی می‌چرخانند تا شایعه به دلیل کثرت انتشار به خبر تبدیل شود، شائبه از واقعیت پنهان پیدا کند، بعد از آن‌که خبر فیک در رسانه‌های فیک دست‌به‌دست شده و به اعتبار دست‌به‌دست شدن ارزش خبری یافته در سایت‌های خبری بالادستشان به‌عنوان یک شایع دوباره آن شایع را انتشار داده و آن را از منابع آگاه ساختگی پیگیری می‌کنند و سریال فروریختن آبروی مدیری که نخواسته باج بدهد را از همین‌جا کلید می‌زنند.

 

این باج نیوزها برای خود زد و بندها را یاد گرفته‌اند و به‌جای وفادار بودن به رسالت خبری دست‌های خود را آلوده به جریان سازی‌های مسموم کرده‌اند که لک‌های این ابتذال حرفه‌ای از رسانه‌شان پاک نخواهد شد. قطعاً باید با این جریان در رسانه برخورد جدی شود، چراکه آبروی حرفه‌ای و رسانه و اهالی آن را به خطر انداخته‌اند. باید برخورد آن‌قدر جدی باشد تا دیگر انتخاب هیچ رسانه‌ای ابتذال خبری و پرونده‌سازی نباشد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر