کد خبر: 67139
A

نماینده مجلس: اهدای اختیاری عضو محکومان به اعدام نیز منطقی نیست/ نیازی به پیوند اعضای محکومان به اعدام نداریم

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه حل مشکل کمبود عضو اهدایی با فرهنگ سازی قابل حل است نه با پیوند اعضای محکومان به اعدام، گفت: پیوند اعضای محکومان به اعدام مطابق با معیارهای انسانی نیست.

نماینده مجلس: اهدای اختیاری عضو محکومان به اعدام نیز منطقی نیست/ نیازی به پیوند اعضای محکومان به اعدام نداریم

به گزارش دیده بان ایران، محمد نعیم امینی‌فرد در مورد موضوع اهدای عضو محکومان به اعدام، گفت: ایران در پیوند اعضا در آسیا و دنیا مقام شامخی دارد و این ناشی از تلاش، تخصص و دانش پزشکان ایرانی است؛ اهدای عضو داوطلبانه است و سال ها است این مهم پایه و اساس اعتلای دانش پیوند اعضا است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: طی روزهای اخیر نگرانی‌هایی در جامعه در مورد ماده 47 آئین‌نامه اجرای احکام کیفری مبنی بر استفاده از اعضای بدن محکومان به اعدام به وجود آمده که بر این اساس رئیس جامعه جراحان ایران در نامه ای  به قوه قضائیه اعتراض خود را نسبت به این امر نشان داده است.

استدلال های آقای فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران در مورد پیوند اعضای محکومان به اعدام درست و منطقی است

وی با بیان اینکه استدلال های آقای فاضل در مورد پیوند اعضای محکومان به اعدام درست و منطقی است، تصریح کرد: نباید وجوه انسانی پیوند اعضا را که با دانش فرزندان ایرانی در دنیا رتبه بالا و مطلوبی دارد را با چنین بخشنامه‌ و ابلاغ نامه‌هایی زیر سوال برد و خدشه دار کرد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیوند اعضای محکومان به اعدام مطابق با معیارهای حقوق بشر نیست، گفت: استفاده اجباری از اعضای محکومان به اعدام نیز جنبه انسانی ندارد و با معیارهای علمی و حقوق بشری به طور کامل در تضاد است.

امینی فرد افزود: اهدای اختیاری عضو محکومان به اعدام نیز منطقی نیست زیرا در زمان اعدام در شرایط طبیعی قرار ندارند و توانایی های ذهنی و اختیارات آنها قابل اعتماد نیست.

با فرهنگ‌سازی مشکل کمبود عضو پیوندی قابل حل است/ نیازی به پیوند اعضای محکومان به اعدام نداریم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اهدای عضو باید روال عادی خود را طی کند، گفت: هر چند در حال حاضر افراد زیادی در نوبت دریافت عضو قرار دارند اما با توجه به شاخصه‌های فرهنگی جامعه با فرهنگ سازی مناسب مشکل کمبود عضو پیوندی قابل حل است و نیازی به پیوند اعضای محکومان به اعدام نداریم.

وی یادآور شد: بی‌شک با اجرای چنین بخشنامه‌هایی برخی از این موضوع سوء‌استفاده خواهند کرد بنابراین نیاز است در اجرای آن تجدیدنظر شود.

با رویکردی که در قوه قضائیه وجود دارد تغییراتی در بخشنامه ایجاد خواهد شد

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: به طور قطع با رویکردی که در قوه قضائیه وجود دارد تغییراتی در بخشنامه ایجاد خواهد شد به نحوی که با معیارهای انسانی و حقوق بشری مطابقت داشته باشد./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر