کد خبر: 67499
A

نماینده مسجدسلیمان: زلزله آسیب جدی به ساختمان‌ها زده/ از مسئولان کشوری گله‌مندم

نماینده مردم مسجد سلیمان با اشاره به زلزله اخیر در این شهرستان گفت: تحمل گرمای بالای ۵۰ درجه در مسجد سلیمان چیزی نیست که مردم به راحتی بتوانند آن را تحمل کنند. انتظار داریم مسئولان توجه ویژه‌ای به منطقه داشته باشند.

نماینده مسجدسلیمان: زلزله آسیب جدی به ساختمان‌ها زده/ از مسئولان کشوری گله‌مندم

به گزارش دیده بان ایران، علی عسگر ظاهری عبدوند با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان زلزله‌زده مسجد سلیمان با بیان اینکه از صبر و شکیبایی مردم و تلاش‌های مسئولان استانی پس از زلزله ۷/ ۵ ریشتری در مسجد سلیمان تشکر می‌کنم، اظهار داشت: میزان خسارت وارده به واحدهای مسکونی بالا است و بخش زیادی از منازل مردم غیر قابل سکونت شده‌اند. اکنون مردم در پارک‌ها یا مراکز ورزشی اسکان داده شده‌اند و تعداد زیادی از مردم در گرما زیر چادر هستند. دمای هوا در مسجد سلیمان بسیار بالاست و مردم اذیت می‌شوند.

ظاهری عبدوند تاکید کرد: گرمای بالای ۵۰ درجه در مسجد سلیمان چیزی نیست که مردم به راحتی بتوانند آن را تحمل کنند. باید محلی برای اسکان موقت فراهم شود.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس در ادامه تصریح کرد: بنده از مسئولان کشوری گله مند هستم که به اندازه کافی به شهرستان زلزله زده مسجد سلیمان توجه نداشته‌اند. مسئولان استانی تلاش زیادی کردند اما مسئولان کشوری آنطور که باید وارد نشدند.

وی با بیان اینکه خدمات اولیه توسط هلال احمر و مسئولان استانی انجام شده که جای تشکر دارد، افزود: انتظار داشتیم وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران، رئیس بنیاد مسکن و رئیس سازمان برنامه بودجه کشور به منطقه زلزله زده بیایند و وضعیت مردم را از نزدیک ببینند.

نماینده مسجد سلیمان گفت: زلزله به خانه‌ها، مساجد و مدارس آسیب جدی وارد کرده و خانه‌های روستایی نیز آسیب زیادی دیده است، انتظار داریم توجه ویژه‌ای به منطقه شود.

وی در ادامه با اشاره به تصاویر منتشر شده از جوشیدن نفت از کف یک مغازه در مسجد سلیمان بیان کرد: ما در برخی نقاط به طور خودکار شاهد جوشیدن چشمه نفت هستیم و این اتفاق نیز رخ داده و تصاویر آن نیز پخش شده است. رئیس منطقه نفتی اعلام کرده هرجا مشاهده شد اطلاع رسانی شود تا نیروها به محل رفته و اقدامات لازم انجام شود. اما امروز مشکلات ما بیشتر از این موضوع است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر