کد خبر: 67842
A

هنوز منشأ آتش‌سوزی میدان حسن‌آباد تأیید نشده است

رئیس شورای شهر تهران گفت: با وجود انبار کاغذ بانک صادرات پشت میدان ممکن است منشأ آتش سوزی میدان حسن آباد انبار کالا نباشد.

هنوز منشأ آتش‌سوزی میدان حسن‌آباد تأیید نشده است

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران صبح امروز در محل حادثه حاضر شد تا در جریان علت حادثه قرار گیرد و از عملکرد نهادهای مربوطه اعم از شهرداری منطقه و آتش نشانی برای اطفاء حریق گزارشی دریافت کند.

به گزارش دیده بان ایران، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران درباره جزئیات بازدید خود گفت: صبح امروز از تمام قسمت‌های میدان حسن آباد که شب گذشته دچار حریق شد، بازدید کردم و نظر مغازه دارها، صاحبان املاک، نماینده بانک صادرات و یراق فروش‌ها را درباره عملکرد شهرداری منطقه و آتش نشانی جویا شدم.

وی در پاسخ به این سوال که محل شروع آتش سوزی کدام نقطه در میدان حسن‌آباد بود؟ گفت: به گفته سازمان آتش نشانی شروع حریق از انبار ۵۰۰ متری پشت میدان بود، اما در کنار آن انبار نیز، انبار کاغذ بانک صادرات قرار داشت که شاید منشأ شروع آتش سوزی آنجا باشد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: هنوز به طور مشخص نمی‌توان گفت که منشأ شروع آتش سوزی کدام‌ قسمت بوده و این اظهار نظر نیاز به کار کارشناسی بیشتر دارد.

هاشمی گفت: منشأ آتش‌سوزی میدان حسن آباد هنوز مشخص نشده است.

او با اشاره به جلسه خود با شهردار منطقه، آتش نشانی و سازمان میراث فرهنگی برای ارزیابی ابعاد حادثه گفت: قرار شد جلسه‌ای در دفتر من با حضور نماینده آتش نشانی، شهردار منطقه و سازمان میراث فرهنگی برگزار شود تا عملکرد دستگاه‌های مسئول را در آن جلسه بررسی کنیم.

هاشمی درباره عملکرد سازمان آتش نشانی در اطفای حریق گفت: در جلسه آینده به طور حتم ساعت آغاز اطفای حریق از سوی سازمان آتش نشانی را بررسی خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اهتمام مدیریت شهری برای بازسازی میدان حسن آباد گفت: میدان حسن آباد جزء یکی از بافت‌های تاریخی پایتخت است که به طور حتم در روزهای آینده جلسه‌ای را با فرهنگی برگزار می‌کنم تا هر چه زودتر تصمیمات برای بازسازی این میدان گرفته شود.

هاشمی در پاسخ به این سوال که جلسه ارزیابی حادثه چه زمانی برگزار می‌شود؟ گفت: هنوز زمان آن مشخص نشده است./ 

باشگاه خبرنگاران جوان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر