کد خبر: 67910
A

حسینی میلانی: انتخابات شورایاری در ۱۵ حوزه بدون رقابت برگزار می‌شود

نایب رئیس ستاد شورایاری‌های تهران اعلام کرد ثبت نام داوطلبان انتخابات شورایاری در برخی محلات به حد نصاب نرسیده است.

حسینی میلانی: انتخابات شورایاری در ۱۵ حوزه بدون رقابت برگزار می‌شود

 دیده بان ایران- دیده بان ایران : آرش حسینی میلانی عضو شورای شهر تهران اعلام کرد در برخی محلات، تعداد نامزدهای حضور در انتخابات شورایاریها به حد نصاب نرسیده اند. طبق مصوبه شورای شهر تهران باید هر محله دارای ۹ عضو شورایاری باشد و ۴ نفر هم به صورت علی البدل عضویت خواهند داشت که در نتیجه باید دست کم ۱۸ نفر به عنوان نامزد در هر محله برای شورایاری ثبت نام کرده باشند که با احتساب اعضای علی البدل این رقم به ۲۲ نفر می رسد.

واقعیت این است در برخی محلات شهر تهران، افراد ثبت نام کرده برای حضور در شورایاریها از ۱۸ نفر هم کمتر بودند که نشان از سرد بودن انتخابات شورایاریها است که قرار است در ۴ مردادماه آینده برگزار شود. حسینی میلانی نایب رئیس ستاد شورایاریها اعلام کرد در برخی محلات، ثبت نام برای انتخابات شورایاریها به حد نصاب نرسیده است. اینطور می توان نتیجه گرفت انتخابات شورایاری در این محلات برگزار نخواهد شد.

در ادامه گفتگوی این عضو شورای شهر را با خبرآنلاین می خوانید:

 

آمار ثبت نام شورایاریها منتشر شده است، به نظر می رسد استقبال از ثبت نام در برخی حوزه ها بسیار کم بوده است، چند حوزه در تهران، غیررقابتی شده و ثبت نام داوطلبان به حد نصاب نرسیده است؟

البته تعداد حوزه های غیررقابتی بسیار پایین است. عدد را فکر می کنم ۱۵ حوزه غیررقابتی است که فکر می کنم کمتر شده است. اینها حوزه هایی بوده اند که در مناطق مرزی تهران هستند و آنها بحثهایی دارند که شاید بخواهند از شورایاریها خارج شوند. تلاش می کنیم آنها را هم رقابتی کنیم. صحبت کنیم تا برای آنها هم امکان برگزاری باشد.

 

چرا تبلیغات انتخابات اینقدر اندک است که اصلا به چشم نمی آید؟

تبلیغات در سطح محله ای است. شورایاریها در سطح محلات است. ستاد شورایاری وظیفه نظارتی را دارد و اجرا با شهرداری است و تبلیغات هم با شهرداری است. با دوستان بحث داشتیم بحث محله ای را تقویت کنیم و در سطح پهنه ها هم پس از آن، اقداماتی در دست انجام است. از شهرداری مناطق هم خواسته ایم یک بحث متمرکز تبلیغات هم در هر منطقه داشته باشند. در دو هفته ای که در تا انتخابات شورایاریها پیش داریم در هر یک از مناطق، یک رویداد برگزار شود، همه نامزدهای منطقه دعوت شوند تا هم آشنایی صورت گیرد و هم بعد تبلیغاتی داشته باشد. منتظر هستیم شهرداری تاریخ و زمان این رویداد در مناطق را اعلام کند. اعضای شورای شهر آمادگی دارند در این باره هر گونه همکاری انجام دهند. همچنین مطالبی تهیه شده است که در آن برای مردم بیان شده کارکرد و شورایاری چیست. مثالهایی از کشورهای خارجی و کلیپ هایی تهیه شده است و در فضای مجازی توزیع شده است.

 

چقدر بودجه برای انتخابات شورایاری در نظر گرفته شده است؟

شورای شهر مصوب کرده است ۶ میلیارد تومان بودجه در اختیار انتخابات شورایاریها باشد ولی شهرداری اعلام کرده بودجه بیشتری دارد. چون ۶ میلیارد واقعا حداقل بوده است. شهرداری گفته از این رقم بیشتر شده است.

 

 

سازمان بازرسی و آقای قاضی سراج اعلام کرده که انتخابات شورایاریها غیرقانونی است. چه پاسخی به سازمان بازرسی دارید؟

ما مجوز از هیات دولت برای برگزاری این دوره داریم و مشکلی برای برگزاری نداریم. برای بحثی که هست، باید تلاش کنیم فرآیند شورای عالی استانها به سرانجام برسد تا مجلس، قانون شورایاری را تصویب کند. شورایاری الان خاص تهران است و طبعا نمی تواند قانون ملی بگیرد، با تعامل و صحبت این کار را انجام خواهیم داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر