کد خبر: 68349
A

ابراهیم فیاض: مدیران صداوسیما ما مردم را نوکر خود حساب می‌کنند

فیاض زاهد معتقد است که برنامه‌سازی صداوسیما نمونه‌ای بارز این نگاه است که مدیران به واسطه قدرتی که دارند مردم را نوکر خود حساب می‌کنند.

ابراهیم فیاض: مدیران صداوسیما ما مردم را نوکر خود حساب می‌کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ چهاردهمین نشست تحلیلی برنامه سینما؛ گفتمان فرهنگی با موضوع سینما و دیپلماسی فرهنگی در سازمان سینمایی حوزه هنری برگزار شد.

ابراهیم فیاض در ابتدای این نشست گفت: بزرگ‌ترین نرم افزار، قدرت است که به واسطه آن می‌توان به پیشرفت رسید. گفتمان از جمله پیشرفت‌های ارتباطی است که لازمه اجرای آن نیز، قدرت است اما متاسفانه، ما از وجود آن محروم بوده و این کمبود منجر به پیچیده شدن امور شده است. در سینما و تلویزیون ما، قدرت معنای تعیین و تکلیف به خود گرفته و افراد را ملزم به انجام برخی وظایف کرده است. برنامه‌سازی صداوسیما نمونه‌ای بارز این نگاه است که مدیران به واسطه قدرتی که دارند ما را نوکر خود حساب می‌کنند و برایمان تعیین و تکلیف می‌کنند.

او یادآور شد: فعال بودن سینما مایه حیات آن است و اهمیت آن در همه ابعاد، تا مرز امنیتی کشورها هم، پیش رفته است. تام کروز بازیگر آمریکایی، نمونه‌ای از تأثیر سینما در ابعاد سیاسی کشورهاست که با نقش آفرینی در فیلم‌های امنیتی، خط و مشی خاصی را دنبال می‌کند. فیلم‌های پنتاگونی نیز از جمله‌ها ژانرهایی است که تنها با حفظ ظاهر به مسائل امنیتی آمریکا مراجعت کرده و پیام‌هایی متناسب با سیاست‌های این کشور را منتقل می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر