کد خبر: 68360
A

برادر میترا استاد: صدور حکم در پرونده خواهرم را تکذیب می کنم؛ دادگاه چیزی را به خانواده اعلام نکرده/ احتمال بخشش آقای نجفی یک درصد است / چه کسی گفته ما در قبال رضایت پول گرفتیم دروغ می گویند؛ اگر رضایت دهیم می‌گویند باج گرفتند و رضایت دادند

انتشار خلاف قانون احکام بدوی از سوی خبرگزاری تسنیم و نشر اکاذیب از سوی کانالی با نام مجعول" سلام "ظاهراً دردسر تازه ای را برای خانواده محمد علی نجفی ایجاد کرده است

برادر میترا استاد: صدور حکم در پرونده خواهرم را تکذیب می کنم؛ دادگاه چیزی را به خانواده اعلام نکرده/ احتمال بخشش آقای نجفی یک درصد است / چه کسی گفته ما در قبال رضایت پول گرفتیم دروغ می گویند؛ اگر رضایت دهیم می‌گویند باج گرفتند و رضایت دادند
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛روز گذشته یک کانال خبری مجعول و یک خبرگزاری اصول گرا  البته رسمی! اخباری را منتشر کردند که با واکنش های متفاوتی روبرو شد. 

ابتدا خبرگزاری رسمی تسنیم در اقدامی خلاف قانون خبر از صدور حکم "قصاص " برای محمد علی نجفی خبر داد ظاهراً با وجود گذشت یک روز  این خبر از سوی هیچ منبع رسمی تایید نشد. 

این که اهداف آن خبرگزاری وابسته به یک نهاد" خاص" چه بوده معلوم نیست اما قطعاً انتشار حکم دادگاه بدوی بدون اطلاع و تایید قضایی و  یا یک خبر کذب  اقدامی خلاف قانون تلقی می شود. 

سپس یک کانال خبری مجعول با نام "سلام" با هدف تاثیر گذاری بر روند پرونده و تحریک "اولیای دم " میترا استاد اقدام به انتشار خبر دریافت پول از سوی خانواده مقتول کردند. جالب آنکه حتی این کانال تلگرامی بی نام و نشان مبلغ دریافتی را چندین میلیاردی ذکر کرده بود. این که اهداف و افراد پشت پرده چه سودی از تحریک خانواده میترا استاد می برند بر ما مشخص نیست. 

اما اینکه وکیل آقای نجفی که خود قاضی با سابقه و شناخته شده ای بوده است فریب اخبار مجعول و با هداف خاص را خورده و در این خصوص صحبت کند جای تعجب دارد!

بی دقتی رسانه ها در بازنشر  اخبار مجعول، مشکوک و با اهداف خاص یک کانال تلگرامی  و واکنش بدون اطلاع وکیل آقای نجفی موجب سخنان تند مسعود استاد اولیای دم مقتول شد و شاید کار رضایت را سخت تر کرد. 

به عنوان نمونه مسعود استاد در واکنش به اخباره منتشره در فضای مجازی گفته است: 

نمی‌دانم منبع این اخبار جعلی کجاست ، ما رضایت ندادیم ولی اگر روزی بخواهم تغییر عقیده بدهم که البته احتمالش یک درصد است شاید شرط بخشش ما این باشد که برای کمک به زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست کاری انجام دهد. وقتی یک نفر اشتباهی را مرتکب می‌شود باید با زبان عذرخواهی صحبت کند نه اینکه وکیل معزول‌شان تهمت بزند. من از این قضیه نمی‌گذرم.  چه کسی گفته ما در قبال رضایت پول گرفتیم دروغ می گویند؛اگر رضایت دهیم می‌گویند "باج گرفتند" و رضایت دادند.

 
همزمان با انتشار خبر صدور حکم قصاص محمد علی نجفی در برخی سایت‌های خبری برای تأیید این خبر با قاضی کشکولی رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری، وکلای متهم و خانواده طرفین پرونده تماس گرفتیم، اما هیچ کدام صدور رأی را تأیید نکرده و در این باره ابراز بی‌اطلاعی کردند.

این در حالی است که خبرنگار «ایران» در تماس با برادر میترا استاد- مقتول- در این باره با وی به گفتگو پرداخت. مسعود که از صدور رأی ابراز بی‌اطلاعی می‌کرد گفت: برای ما ابلاغیه‌ای نیامده و در جریان صدور این حکم نیستم.

همچنان خواهان قصاص هستید؟

بله همچنان قصاص می‌خواهیم.

گاهی اوقات به‌جای قصاص می‌توان راه‌های دیگری را امتحان کرد که هم برای شما و هم برای مقتول آثار ماندگارتری به‌جا می‌گذارد آیا به آن‌ها فکر کرده‌اید؟ به عنوان مثال به‌جای قصاص به ساخت آسایشگاه، مدرسه، شیرخوارگاه و کارهای عام المنفعه فکر نکرده‌اید؟

من تا به حال به این موضوع فکر نکرده‌ام. البته فکر خوبی است و من اعتقاد دارم که کار خیر به آرامش روح خواهرم کمک می‌کند. روی این موضوع فکر می‌کنم.

پس امکان تغییر نظرتان وجود دارد؟

نمی‌دانم، ولی اگر روزی بخواهم تغییر عقیده بدهم که البته احتمالش یک درصد است شاید شرط بخشش ما این باشد که برای کمک به زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست کاری انجام دهد. وقتی یک نفر اشتباهی را مرتکب می‌شود باید با زبان عذرخواهی صحبت کند نه اینکه وکیل معزول‌شان تهمت بزند. من از این قضیه نمی‌گذرم. اگر رضایت دهیم می‌گویند باج گرفتند و رضایت دادند.

به هر حال آقای نجفی در دادگاه با من صحبت کردند و به روح پدرشان قسم خوردند که قصدشان کشتن خواهرم نبوده است. حتی چندین بار به مادرم گفتند واقعاً امانت دار خوبی نبودم و شما سفارش دخترتان را کرده بودید. پدر و مادر و خواهرزاده‌ام رأی – چه قصاص چه بخشش- را به من سپرده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر